Gå til innhold

SSGC - et strategisideprosjekt

Anbefalte innlegg

Jeg kan nå berette om at scriptet er lastet opp og innstallert til vår fantastiske side. den ligger nå på hovedsiden orresnei.com. Scriptet er enda ikke ferdi, men begynner å bli bedre etter som tiden går. Jeg fikk først betalt denne karen for noen dager siden hvilket er forklaringen på hvorfor vi ikke er kommet lengre enn vi har kommet.

Ola og meg kommer til å se litt på design framover. Og jeg skal høre med vår kjøre php-dude om det er noen funksjoner vi trenger. Så alt i alt ligger vi nå godt ann.

Før eller siden må vi alikevel flytte web-hotellet grunnet at jeg foreløplig baer har ca 300 mb med plass. Så folk må begynne å spare opp til webhotell. Som før sagt satser vi på et semi-dedikert web-hotell hos Jaguar-PC.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

*peke på TSP og si at han skulle sagt ifra på MSN*

Hvorfor sa du ikke til meg at det var møte? :(

Alikavel, systemet ser jo ut til å virke. Selv om det så litt standard ut :p

Lenke til kommentar

At det ser standard ut kommer jo også litt av at vi enda ikke har laget ferdig noe design. Meg og Ola holder på med det. Men funksjoner kommer etter hvert. Så snart de nødvendigste funksjonene er kommet opp satser jeg på at vi kan lansere siden (må selvsagt klargjøre noen artikler.

Funksjoner som mest populære spill og andre ting får vi få til etter hvert. Husk at vi er i startfasen. Gamer.no ble ikke skapt på en dag. Alt de har av funksjoner idag har kommet etterhvert som et resultat av tid og arbeid.

En annen ting dere må huske på er at dette ikke kommer til å være et overskuddsprosjekt med det aller første. Det kommer til å gå flere penger ut enn inn. Blant annet til web.hotell og til videreutvikling av siden. (Vi får litt videreutvikling av Dansken, samt litt vedlikehold, men før eller siden må vi få til etbedre system).

Snorre :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-77217

Da var jeg blitt ferdig med skinnet. Da er alt vi venter på at scriptet skal bli feil fritt. Snakket med dansken, og vi tror vi blir ferdige i løpet av uken som går, eller uken som kommer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132
Ble ikke til at dere skulle bruke SMF? Finner ikke phpBB som et godt alternativ :(

Birger :)

6944972[/snapback]

Jo, men guttene orker ikke å sette det opp :p

Lenke til kommentar

@Nordoleum: Eirik maste først på Snorre om å sette opp forum, så reagerte han på at Snorre satte opp SMF, så spurte han om vi ikke kunne sett opp phpBB til å ha det midlertidige forumet på, så slettet Snorre SMF, og Eirik satte opp phpBB. :)

Vi var i full gang med å bestille plass på et vevhotell, JaguarPC, men så kom vi i farta på at domene ikke er bestemt... Så jeg ber alle om å være så snille og hjelpe oss med å komme til en enighet, enten ved å registrere her: http://www.orresnei.com/forum/

og deretter skrive et innlegg her: http://www.orresnei.com/forum/viewtopic.ph...er=asc&start=20

Men selvfølgelig er forslag mottatt her i denne tråden, mer enn hjerterlig ønsket.

ssgc.com - Dette er ikke mulig da domenet er i bruk.

ssgc.net - Er i teorien mulig, men det eies av "domenehaier" som krever mye mer enn man trenger betale for et vanlig domene som ikke blir eid av slike domenenavnselskaper.

ssgc.no - Er forbeholdt bedrifter og rikinger.

Forslag kommet hittil:

strateginorge.net/com

strategiinorge.com/net

strategyupnorth.com/net

strateginorden.com/net

northernstrategy.com/net

coastalstrategy.com/net

companyofstrategists.com/net

northerntactics.com/net

strateginett.com/net

strateginytt.com/net

strategisenter.net/com

Lenke til kommentar

Jeg synes ingen av alternativene i pollen klinger særlig vel..

Jeg ville anbele å gå for et .no domene.. Vi i midgar.no hadde ingen nevneverdige problemer med å skaffe et slikt.. Det tok riktignok to to velformulerte skriv til brønnøysundsregisteret, men det er absolutt mulig og ikke særlig vanskelig.

Har navnet nødt til å være en variasjon av "strategi" og "norge" da? Ser for meg at navn som sofageneraler.com, slagmark.com, rtsnorge.com osv kunne funke.. Mange av navnene i pollen er lange og ikke særlig lettgjenkjennelige spør du meg.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

HTML / CSS

Hallo. Jeg trenger litt hjelp med designet. Vi har fått alt godt gående nå, bortsett fra en ting. Jeg har litt problemer med å få designet fult fungerende i IE. Vi synes at selv om IE er en inkopitent internet-browser, bør vi ha et design som er fungerende der og. IE er veldig sær og trenger litt spesiell hjelp for å få det til å se ut som det skal. Vi har forøverig ikke så mye igjen, og begynner å bli klar for lansering, og vi ber alle som er villig til å hjelpe meg med litt CSS/html koding, legge meg til på MSN ([email protected]), så vi kan løse dette. Som jeg sa, så har vi fått skriptet med alle funksjonene vi vil og må ha. Vi mangler førøverig domene og webhotell, noe som er veldig vensentlig.

Lenke til kommentar
Jeg synes ingen av alternativene i pollen klinger særlig vel..

Jeg ville anbele å gå for et .no domene.. Vi i midgar.no hadde ingen nevneverdige problemer med å skaffe et slikt.. Det tok riktignok to to velformulerte skriv til brønnøysundsregisteret, men det er absolutt mulig og ikke særlig vanskelig.

Har navnet nødt til å være en variasjon av "strategi" og "norge" da? Ser for meg at navn som sofageneraler.com, slagmark.com, rtsnorge.com osv kunne funke..  Mange av navnene i pollen er lange og ikke særlig lettgjenkjennelige spør du meg.

6961946[/snapback]

Jeg synes også vi bør gå for et .no domene personlig, men så vidt jeg har fått med meg er det ikke mange som ønsker dette fordi det blir enda fler utgifter.

Du har igrunnen et meget godt poeng der, som jeg tror ingen av oss har tenkt noe særlig over. Og vil ta det opp med de andre.

Lenke til kommentar

Jeg har noen alternativer til de som er kommet til nå..

NorStrat.net

Norstrategy.net

StrategyofNorway.net

No-domene klinger selvsagt mye. Da trenger man ikke å bruke Nor/Norway etc.. Om dere trenger hjelp med siden angående idemyldring er det bare å si i fra.

Ideer med .No domene

Warstrategy.no

Warstrat.no

Playstrategy.no

Dere som har holdt på med litt spillteori skjønner hvilke assosiasjoner som jeg bruker..

Endret av Battone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...