Gå til innhold

SSGC - et strategisideprosjekt

Anbefalte innlegg

Jeg kan sikkert rote meg til å skrive litt om noen av strategispillene jeg tester/spiller... ;)

Hvis dere fortsatt trenger skribenter da...

6549913[/snapback]

Skribenter trenger vi ja! Men det vi trenger enda mer er å bli ferdig med siden vår så vi kan komme igang med selve siden og få den opp og kjøre på et web-hotell med domene osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kan sikkert rote meg til å skrive litt om noen av strategispillene jeg tester/spiller... ;)

Hvis dere fortsatt trenger skribenter da...

6549913[/snapback]

Skribenter trenger vi ja! Men det vi trenger enda mer er å bli ferdig med siden vår så vi kan komme igang med selve siden og få den opp og kjøre på et web-hotell med domene osv.

6550849[/snapback]

Er redd jeg ikke er så god til koding... =/

Har prøvd litt css, men er ikke super (http://home.no.net/hrisebro er det jeg har kodet... mangler litt, så er noen errorer der da )

Lenke til kommentar

Ok. Forøvrig er det for det meste designet på siden som gjenstår ettersom vi bruker et ferdig publiseringsside-verktøy (Joomla). Så vi trenger nesten bare å skinne da de fleste funksjoner allerede er der, om ikke alle. Det viktigste er altså skinningen!

Lenke til kommentar

spørsmålet nå er vel om noen vil låne ut sin side så vi får gjort ferdig forum og side mest mulig som vi vil ha det. et annet spørsmål er hvorvidt folk her stiller seg positivt innstilt til dette prosjektet, tilbakemeldingene hittil har ikke akkurat virket overbegeistrende.

nå skal det vites at jeg gjerne skulle fått i gang dette på en skikkelig måte snart, men er i Bergen uten nett (låner nett på flesland nå) og da blir det ikke så enkelt ;)

men hadde jo regnet med at du Snorre hadde prøvd å få i gang dette her da... You are not good enough Snorre, and you are the leader!

:p

Endret av The Strategy-player
Lenke til kommentar
spørsmålet nå er vel om noen vil låne ut sin side så vi får gjort ferdig forum og side mest mulig som vi vil ha det. et annet spørsmål er hvorvidt folk her stiller seg positivt innstilt til dette prosjektet, tilbakemeldingene hittil har ikke akkurat virket overbegeistrende.

nå skal det vites at jeg gjerne skulle fått i gang dette på en skikkelig måte snart, men er i Bergen uten nett (låner nett på flesland nå) og da blir det ikke så enkelt ;)

men hadde jo regnet med at du Snorre hadde prøvd å få i gang dette her da... You are not good enough Snorre, and you are the leader!

:p

6569083[/snapback]

Gurg. Hva hadde du forventet ;) Neida, skal høre med CS (Comando Sondre) og se om fyren har tenkt å fortsette med siden.

Lenke til kommentar

Great!

Nå har jeg forøvrig kommet hjem, så så fort jeg har fått tenkt litt over hvordan vi skal få drevet dette fremover og sett på alternative løsninger på for eksempel et sted å hoste skal vi klare å få til noe :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217

Tenkte vi kunne ta en liten oppdatering..! PS, kanskje vi skulle ha flyttet posten, ettersom den handler om strategi generelt?

Ting vi må drøfte:

-Hvis vi skal ha IPB, bbPixel og web-hotel+domene så blir det fort 1000-1300, og det er faktisk penger. Men tanke på sponsor avtaler etc. kunne det vært kjekt og prøvd å fått sponset et Web-hotel+domene (for litt reklame eller noe), så hadde det blitt mye enklere for de stakkars folkene som skal betal for IPB (om det blir) og bbPixel (om det blir).

-IPB, SMF, phpBB, vBulletin eller noe annet? Dette er faktisk et veldig stort tema, som vi bør finne ut. Jeg synes selv at IPB er det best å designe. (Jeg har bare designa 1.3, så jeg vet ikke hvordan det er med 2.1.x) SMF har jeg aldri prøvd, og phpBB er grei, vBulletin har jeg heller aldri prøvd.

-bbPixel/Joomla!? Dette er kanskje igrunn det viktigste, spør du meg. Synes at vi burde gjøre alt fra scratch av. Lage nyhets system, poll, innloggings system osv. "Jo mindre copyright'er det er på siden, jo bedre!" sier nå jeg.

-Innspill?

EDIT: La til noe.

Endret av medlem-77217
Lenke til kommentar

Har i det siste gått ifra SMF av følgende grunner_

- De er så innmari trege med å komme med updates.

- Noen av løsningen deres er dårlige.

- Det å lage design er veldig vansklig å få til noe ordentlig.

- Det finnes alternativer. (MyBB)

IPB er verdt pengene i gull. Men anbefaler dere å se å MyBB som en løsning. Da denne er en nesten kopi av IPB.

Hvis det så skulles skrives en side ifra scratch, så ville dette kreve en del mere enn ved bruk av et ferdig skrevet CMS system.

@TSP: Fått koblet till eller?

Birger :)

Lenke til kommentar
Ting vi må drøfte:

-Hvis vi skal ha IPB, bbPixel og web-hotel+domene så blir det fort 1000-1300, og det er faktisk penger. Men tanke på sponsor avtaler etc. kunne det vært kjekt og prøvd å fått sponset et Web-hotel+domene (for litt reklame eller noe), så hadde det blitt mye enklere for de stakkars folkene som skal betal for IPB (om det blir) og bbPixel (om det blir).

Ja, det er penger. Det vi har tenkt er at vi skal ha en økonomiansvarlig som styrer med betaling og at han betaler med penger vi legger inn på den personens konto.

Selvsagt er det beste sponsorer, noe Snorre er veldig optimistisk på at vi skal få.

-IPB, SMF, phpBB, vBulletin eller noe annet? Dette er faktisk et veldig stort tema, som vi bør finne ut. Jeg synes selv at IPB er det best å designe. (Jeg har bare designa 1.3, så jeg vet ikke hvordan det er med 2.1.x) SMF har jeg aldri prøvd, og phpBB er grei, vBulletin har jeg heller aldri prøvd.

Dette er tatt opp mange ganger, og vi er kommet fram til at IPB er det beste, men det er ytterst få som vil bruke penger på det. (Noe jeg personlig synes er uforståelig, 1200 kroner for livstidslisens? Røverkjøp!) SMF er det alternativet vi derfor har valgt å gå for, jeg støtter deg 100% i at IPB er langt bedre å designe enn andre forumløsninger forøvrig. phpBB 3(?) er også vurdert, men etter hva vi har hørt har det en elendig sikkerhet.

-bbPixel/Joomla!? Dette er kanskje igrunn det viktigste, spør du meg. Synes at vi burde gjøre alt fra scratch av. Lage nyhets system, poll, innloggings system osv. "Jo mindre copyright'er det er på siden, jo bedre!" sier nå jeg.

6620977[/snapback]

Jeg er så enig! Endelig er det en som mener det samme som meg. Fra dag en har jeg prøvd å kjempe for at mest mulig må være hjemmesnekret og at et system heller bør formes etter et design og ønsker enn at systemet skal bestemme desginet og ønskene. (Nå har jeg dog lært, etter mye strev og mas fra andre, at man fint kan lage designs og nye funksjoner uten noen veldig store problemer til ferdige systemer, men likevel...)

Men tre ting har gjort at dette har stoppet oss.

1. De fleste mener et ferdig system er det beste.

2. De ville ta lang tid å lage et.

3. Vi har ingen med gode nok kunnskaper på dette feltet.

Jeg har ikke hørt om bbpixel før, så utifra det vil jeg si at joomla er det beste av de to, og i tillegg føler jeg at det finnes for mange gode gratis alternativer til å velge et man må betale for. Men slik føler kanskje folk det med IPB også... Men gi meg litt info om det du :)

Har i det siste gått ifra SMF av følgende grunner_

- De er så innmari trege med å komme med updates.

- Noen av løsningen deres er dårlige.

- Det å lage design er veldig vansklig å få til noe ordentlig.

- Det finnes alternativer. (MyBB)

Som sagt har jeg hørt at dette programmet har ganske dårlig sikkerhet.

@TSP: Fått koblet till eller?

Birger :)

6622576[/snapback]

Nei, av den enkle grunn at jeg ikke har prøvd enda.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217
Ok. Forøvrig er det for det meste designet på siden som gjenstår ettersom vi bruker et ferdig publiseringsside-verktøy (Joomla). Så vi trenger nesten bare å skinne da de fleste funksjoner allerede er der, om ikke alle. Det viktigste er altså skinningen!

6553100[/snapback]

Så det blir Joomla? Litt kjekt å vite sånt, for da kan jeg komme igang med et demo design ganske fort.

PS: Er litt dårlig i CSS så jeg kommer mest sannsynelig til å bassere det på et annet Joomla! design. Ok?

Lenke til kommentar

Nyhetsbrev sendt 13. August 2006:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Endret av TSP
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Fikk mailen og kommer mest sannsynlig på onsdagsmøtet med mindre noe skjer som gjør at jeg ikke kan komme. Om jeg ikke kan komme er det på fredag jeg kommer (såklart :p )

Lenke til kommentar

Hey gutta! Bra tiltak :) !

Nærmer seg lanseringsdato nå? Er selv veldig glad i strategispill (selv om ikke RTW er blant mine favoritter), så dette blir spennende å følge med på! Leste infoen i første post,, men fant ikke ut hvilke andre spill dere satser på? Noen som har tenkt til å skrive om Supreme Commander f.eks? :dribble:

Lenke til kommentar

Tja, vi ser optimistisk på tilværelsen og målet vårt er at både design og kode skal være ferdig 1. September. Så siden "lanseres" vel en gang i September. Nå har vi dog det problemet at enkelte synes det designet som jobbes på nå blir for enkelt og ordinært, men vi skal nå prøve å komme til en enighet. Vi ser positivit på dansken som skal fikse oss et nyhetssystem, men vi vil likevel ha noen PHPkodere som kan "forstå" hans system og være god i PHP selv og dermed kan fikse og legge til funksjoner og muligheter for oss slik vi måtte ønske, når dansken er ferdig med sin del av jobben.

Når det gjelder omtaler så vil vi prøve å dekke så mange spill som mulig, men samtidig ikke dekke så mange spill at omtaler blir for korte, dårlige, og kun blir "masseproduserte produkter".

Lenke til kommentar
Hey gutta! Bra tiltak :) !

Nærmer seg lanseringsdato nå? Er selv veldig glad i strategispill (selv om ikke RTW er blant mine favoritter), så dette blir spennende å følge med på! Leste infoen i første post,, men fant ikke ut hvilke andre spill dere satser på? Noen som har tenkt til å skrive om Supreme Commander f.eks?  :dribble:

6691047[/snapback]

Jeg kommer personlig til å prøve å følge opp på Supreme Commander som jeg synes virker som et interessant spill. Så ja, det kan godt hende at det kommer noen artikler om dette spillet. Egentlig har vi som mål å dekke så mange strategispill som mulig, da inkludert Command and Conquer-serien, Total War-serien, Age of Empires-serien og andre helt nye spill.

Det er også lov å tipse oss om spill slik at vi kan skrive om disse spillene også.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Jeg vil nå invitere til møte i dag! Jeg føler at vi trenger å få samlet troppene. Jeg vet at et møte i dag kommer på meget kort varsel og jeg har forståelse for at de som ikke kommer, ikke kommer.

Dansken skal etter hva jeg har hørt ha laget ferdig et system for oss nå, Snorre har nå betalt for dette systemet, jeg er enda ikke sikker på om Snorre har fått tilsendt koden i det eller ikke.

Når det gjelder designet er jeg litt uoppdatert der også, men Snorre eller Ola kan gi dere mer informasjon om dette. Dette er også noe som vil bli tatt opp på møte.

Opprinnelig var planen en lansering i dag, men det ser ikke ut til å skje, derfor tar vi et møte i dag.

Jeg minner om at alle kan komme på møtet! Medlemmer i prosjektet eller ikke.

Møtet foregår på irc, på quakenet. Kanalen heter: #SSGC. Om noen har problemer med å logge på irc eller bruke irc, ber jeg dere ta kontakt med meg.

Det er fire møter: 17:00, 18:00, 19:00 og 21:00

Møtene er satt opp i en prioriterende rekkefølge. Det vil si at hvis du kan komme på 17:00 -møtet, kommer du da, kan du komme 18:00 og 19:00 kommer du 18:00.

Vennlig hilsen Preben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...