Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp - hva er galt her?

Anbefalte innlegg

heisann, skal prøve å gjøre den lange

historien kort.

dro på lan hos en kompis, kobla opp alt. starta pcen, den boota men slo seg av etter et par sec. (aldri hatt hardware prob med den før). tok av kab dør og sjekket om cpu vifte var løs men alt var ok. fikk boota den da og den holdt hele helga.

på mandag satt jeg den sammen igjen hjemme. da jeg skulle trykke på power knappen på kabinettet reagerte den ikke. et par sec senere (10-20) skrudde den seg på av seg selv, men lysene på keyboardet som skal lyse opp når den booter (num lock osv) gjorde ikke det. skjermen reagerte heller ikke. det virket som om den startet, men boota ikke. skjermkort og alle viftene startet, kabinet desplayed lyste også. lampen ved siden av power knappen som skal lyse kontinuerlig når pcen er på begnyte plutselig å blinke og flashe, skrudde seg helt av og deretter på igjen helt tilfeldig. og idet jeg skrudde på stømmen bak ved strømforsyningen så starta den av seg selv uansett som jeg gjorde noe eller ikke!

prøvde å bytte skjerm tastatur og ledninger, ingen ting hjalp. når jeg bytta hovedkort så sluttet den å starte av seg selv når jeg skrudde på strømmen bak ved strømforsyningen, men powerknappen reagerer ikke i det hele tatt. har prøvd å bytte plass og koble andre veien og hele pakka på ledningene som går fra kabinetttet til hovedkortet men til intet resultat. PCen var relativt ny, 1 år gammel minus strømforsyningen som var 4 5 år.

det jeg lurer på er hva som er galt, er det strømforsyningen som har klikka eller kabinettet? utrolig frusterende å drive å kløne her uten å få noe til. også selv når det ikke er opplagt om hva som er galt heller.

spec er

amd4000

msi k8n agp atx MB

1gb ram

gainward 6800 gt ultra golden sample 256mb

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ingen som har noe forslag på hva som er galt? please alle data guruer der ute, give it your best for jeg er tom for ideer. har dog en mistanke om at det er kabinett (ledningene fra power knappen til motherboardet, kanskje den er defekt?) eller strømforsyningen..

eller er jeg helt på jordet? :hmm:

Lenke til kommentar
ingen som har noe forslag på hva som er galt? please alle data guruer der ute, give it your best for jeg er tom for ideer. har dog en mistanke om at det er kabinett (ledningene fra power knappen til motherboardet, kanskje den er defekt?) eller strømforsyningen..

eller er jeg helt på jordet?  :hmm:

6395308[/snapback]

Hvis du har mistanke om at det kan være power knappen er det bare og koble om så resart knappen fungerer som powerknappen for og skjekke, det skal ikke ta no skade av det.. Du kan jo bare låne en strømforsyning og prøve med det og skjjekke om det funker da..

Lenke til kommentar

6395308[/snapback]

Hvis du har mistanke om at det kan være power knappen er det bare og koble om så resart knappen fungerer som powerknappen for og skjekke, det skal ikke ta no skade av det.. Du kan jo bare låne en strømforsyning og prøve med det og skjjekke om det funker da..

6396754[/snapback]

da har jeg prøvd både å bytte plass med reset og power koblinga på hovedkortet men ingenting skjedde. deretter prøvde jeg å bytte strømforsyning uten noe resultat.

hva gjør jeg nå? :cry:

Lenke til kommentar

6395308[/snapback]

6396754[/snapback]

da har jeg prøvd både å bytte plass med reset og power koblinga på hovedkortet men ingenting skjedde. deretter prøvde jeg å bytte strømforsyning uten noe resultat.

hva gjør jeg nå? :cry:

6398716[/snapback]

Nei jeg vet ikke jeg:P

Lenke til kommentar

et nytt hovedkort og kraftigere spu gjorde susen :) den er oppe og durer igjen men etter å ha formatert får jeg ikke lyden til å fungere. lydkortet står orntlig i men jeg får verken lyd på headsett eller anlegg. heller ikke med det integrerte lydkortet.

hva gjør jeg nåda? huff alltid ett eller annet..

Lenke til kommentar
et nytt hovedkort og kraftigere spu gjorde susen :) den er oppe  og durer igjen men etter å ha formatert får jeg ikke lyden til å fungere. lydkortet står orntlig i men jeg får verken lyd på headsett eller anlegg. heller ikke med det integrerte lydkortet.

hva gjør jeg nåda? huff alltid ett eller annet..

6405763[/snapback]

har du instalert lyd drivere? Det må gjøres til det intrigrerte lyd kortet også..

var godt og høre at den funket igjen:D

Endret av Chicken89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...