duckamuck Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg har lappen på bil, og lurer på om man da også har lov til å kjøre traktor? Brodern har lappen på traktor OG bil, men det står ingenting uten traktoren på førerkortet, så vi er litt i tvil her... Lenke til kommentar
mb_zzz Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 har moped å traktor og man må kjøre opp moped for seg,traktor for seg selv å man må også kjøre opp til bil for seg selv så du har nok ikke lappen for Traktor! Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 De som tok billappen i 2004 eller tidligere fikk også med klasse T (traktor), nå får man ikke det lenger. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 De som tok billappen i 2004 eller tidligere fikk også med klasse T (traktor), nå får man ikke det lenger. 6394174[/snapback] Hadde flaks eg då, fekk lappen 8. desember 2004 og har traktorsertifikat, riktig det. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Det er kun de som fikk serfikat før den 01.01.05 som kan kjøre traktor på førerkort klasse B. Etter den datoen må man ha førerkort klasse BE. Endret 27. juni 2006 av mafiaman Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Og etter 1.7.06 får man heller ikke førerrett for snøscooter når man kjører opp til kl. B. Takk gud for at jeg hadde oppkjøring den 21. juni. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Og etter 1.7.06 får man heller ikke førerrett for snøscooter når man kjører opp til kl. B. 6401464[/snapback] Seriøst? Hva blir det neste? Ikke noen som helst tilhenger på kl. B? Kl. B gjelder ikke lenger for biler med over 200hk? Endret 30. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Seriøst? Hva blir det neste? Ikke noen som helst tilhenger på kl. B? Kl. B gjelder ikke lenger for biler med over 200hk? 6409499[/snapback] Ingen får kjøre bil lenger. Bare de som sitter på stortinget skal få kjøre bil... Norge ftl. Endret 2. juli 2006 av Fisk1 Lenke til kommentar
Orihime Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg tok lappen for 2 år sia. På forsia så står det BMST. Så jeg kan kjøre bil, moped, scooter og traktor. Men har visst ikke lov til å kjøre bil med henger. Det må man ta et eget kurs for (gjelder hvis totalvekta blir over 3.5t). Eller, jeg kan kjøre bil med henger, men kan ikke ha noe oppi den Henger veier jo for noen hundre kilo, så skal ikke så mye til før man overstiger grensa. Men ja, neste blir vel at hvis man må ta kurs for hver 100 hk bilen har Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 Du kan vel kjøre tilhenger opp til 750KG eller totalvekt på 3tonn med klasse B, skal du ha tyngre tilhenger enn det må du ha BE. Lenke til kommentar
tor_erik Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) Jeg tok lappen for 2 år sia. På forsia så står det BMST. Så jeg kan kjøre bil, moped, scooter og traktor. Men har visst ikke lov til å kjøre bil med henger. Det må man ta et eget kurs for (gjelder hvis totalvekta blir over 3.5t). Eller, jeg kan kjøre bil med henger, men kan ikke ha noe oppi den Henger veier jo for noen hundre kilo, så skal ikke så mye til før man overstiger grensa.Men ja, neste blir vel at hvis man må ta kurs for hver 100 hk bilen har 6425744[/snapback] Hørt om å bruke hengere som ikke veier fullt så mye? En boogeyhenger på 2m med egen brems trenger ikke veie mer enn 3-400 kg. Har bare BMST selv, men har kjørt mye med henger for det. Null problem. Endret 3. juli 2006 av tor_erik Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå