Gå til innhold

Tips til gamingpc, AM2, barebone, ~10-12k

Anbefalte innlegg

Hey.

Jeg har tenkt å sette opp et oppsett for broren min som skal ha ny pc. Han gamer alt for mye wow og drar ofte på lan med kamerater for å spille dette. Derfor har jeg tenkt å basere pcen på en barebone, og da den nye Shuttlen basert på AM2. Aldri bygget en barebone pc før, og lurer på om alt dette er optimalt for å putte i en barebone.

Handlevogn:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30294

CPU: Billigste dualcore til AM2, ikke verdt å betale mer for 4200+ eller noe med et så stramt budsjett?

MINNE: PCen skal ikke overklokkes siden det blir litt varmt i en shuttle og tar da det billigste DDR2 minnet man får på komplett osv, noe bedre i samme prisklasse?

GPU: 7900GT gir vel mest for pengene for tiden, og man trenger ikke betale mer når man skal spille wow på fullt i 1280x1024?

DVD: Billig og bra, det vet jeg, men finnes det noen bedre til under 400kr?

HDD: Tenkte å kjøpe 3 stk av denne siden det er 3 3,5' brønner og en 5 1/4' brønn. Da passer det å bruke de 3 minste brønnene til harddisker og den store til DVD-brenneren? Trenger ikke de til noe annet? Ellers gir harddisken blant mest GB/kr og den er kald og stille. (Har den selv).

VIKTIG:Hvis jeg kjøper en "dual-slot" kjøler til skjermkortet a la VF-900, bruker den opp plassen til den ene PCI-sloten i pcen? Og er det plass til en litt større CPU-kjøler? Er det noe vits å bytte kjølingen på CPU og GPU fra standard med tanke på støynivå eller bråker PSUen like mye som stock kjølerene til 3800+ og 7900GT?

Noe jeg har glemt eller burde absolutt ha med i en barebone pc. Noe jeg kan få mye mer ytelse av som ikke er så mye dyrere enn jeg har satt opp eller er dette max FPS/kr? :D

Det haster ikke veldig med pcen, vits å vente på DX10 skjermkortene og AMD CPU prisfallene (hvis dette var for AM2 og)?

Takk for hjelpen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...