Gå til innhold

Trenger ny am2-spillpc ca 15k

Anbefalte innlegg

Hei og hå! Jeg har tenkt å sette sammen en ny am2-pc, men jeg er ingen stor ekspert når det kommer til hardware. Derfor hadde jeg vært meget takknemmelig om noen av dere kunne sett igjennom handlelisten min og sett om alt er fint og om det eventuellt er noe jeg bør bytte ut. Skal bruke pc'n hovedsaklig til spilling og sånt. Jeg har heller ikke tenkt å overklokke pc'n. Foreløpig koster den ca 15k uten skjerm, men jeg er villig til å gå opp et par tusen hvis noen har noen litt dyrere deler å anbefale (evt kan jeg gå ned litt hvis noen har noen billigere deler å anbefale også ;))

Handleliste: handleliste

- AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB, BOXED m/vifte

- Samsung SpinPoint T133S 300GB SATA2 8MB 7200RPM

- Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM

- Asus Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I/ViVo, Retail

- ABIT KN9 SLI, nForce 570 SLI,Socket-AM2, DDR2, 2XGbLAN, Firewire, ATX, 2xPCI-Ex16

- Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

- Chieftec Dragon Medium Tower Sølv w/USB/Firewire (Uten Strømforsyning)

- NEC DVD-brenner ND-3550 IDE Silver OEM DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

- Samsung 19" LCD Syncmaster 930BF TCO-99 700:1, DVI-D, 4ms, 1280x1024

- Hipercomm Aluminium Tastatur med Mulitmedia Hurtigtaster, USB

- Datamus har jeg allerede

Strømforsyningen jeg har tenkt på har de ikke på komplett, men det er den her:

- MIST 600W, ATX 2.2, strømforsyning

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bryr du deg om støynivå? Er pcen stort sett av når du ikke gamer? Sover du i samme rom?

Ville valgt en av de nyere 19' LCD skjermene. 930BF er veldig bra, men Samsung har kommet med en "oppgradert" versjon med 2ms etc, husker ikke navnet i farten, men du finner Samsungen med 2ms i prisguiden.

6393923[/snapback]

Jeg bryr meg ikke særlig om støynivå, pc'n kommer til å stå på stort sett hele tiden, men jeg skal ikke sove på samme rom som den.

Og takk for skjerm-rådet, er det denne skjermen du tenker på? Den var jo ikke så mye dyrere, og virket ganske bra :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei!

Personlig ville jeg kuttet ut Raptor-disken, siden den ikke byr på merkbart bedre ytelse, er dyr og støyer. Noen 7200rpm-disker slår de også. Legg heller pengene for eksempel i skjermkort.

Hilsen,

efikkan.

6396061[/snapback]

Som efikkan sier, dropp Raptor-disken og fyr opp kanskje 7900GTX 512MB...

Eventuelt GeForce 7950 GX2 1024MB PCIe, ettersom den er på ukens tilbud på komplett til 4395,-

Lenke til kommentar
Som efikkan sier, dropp Raptor-disken og fyr opp kanskje 7900GTX 512MB...

Eventuelt GeForce 7950 GX2 1024MB PCIe, ettersom den er på ukens tilbud på komplett til 4395,-

6396103[/snapback]

Så får jeg vel kutte ut raptordisken da :)

Men jeg trodde at x1900xt er sammenliknbart med 7900gtx, hvertfall på lavere oppløsninger (1280x1024 (lcd)) med mye anti alias. Tror du at å ta 7900gtx vil være verdt det i forhold til den høyere prisen? Og jeg kunne ikke finne det billige 7950 gx2 kortet, kanskje det var ukens tilbud for en stund tilbake? Men uansett flott med tilbakemeldinger, takk skal dere ha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...