Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bridge mitt Speedtocuh 516i, fra Nextgentel!?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Start først med å ta bort user/pass i 5x6i for deretter la eget periferiutstyr som router autentisere for da bypasser man NAT i Speedtouchen og det er da det du ønsker er det ikke .

6394699[/snapback]

Klart han vil bypasse NATen. Han vil jo ha ruteren i bridge. Kan ikke ha en NAT'et bridge vettu, det strider litt mot seg selv =)

Her er users guiden for 516 som vil inneholde instruksjonene du trenger:

http://www.speedtouch.com/pdf/Manuals/R531...6_UserGuide.pdf

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Dette har jeg også lurt på, men har liksom ikke fått noe ordentlig svar på det....virker som de fleste bruker denne som router...

Er det grei skuring å sette denne i bridge? Er det stabilt og fint?

MVH

TommyL

Lenke til kommentar
Dette har jeg også lurt på, men har liksom ikke fått noe ordentlig svar på det....virker som de fleste bruker denne som router...

Er det grei skuring å sette denne i bridge? Er det stabilt og fint?

MVH

TommyL

6394840[/snapback]

Kan ikke svare fra erfaring om 516 fungerer feilfritt i bridge modus (men kan ikek se noen grunn til at det ikek skulle gå greit), men grunnen til at de fleste bruker den som ruter er fordi:

- Den kommer som regel ferdiginstillit fra ISP slik

- Du må ha en bredbåndsruter i nettverket for å kunne koble på mer enn èn maskin om gangen, og de fleste liker å ha denne muligheten.

Dessuten så er det ikke en enkel opsjon i webgrensesnittet for å sette den i bridge så langt jeg husker. Du må rote litt i CLI for å sette den slik, og mange blir forvirret/avskrekket av CLI grensesnitt.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Sorry men det var visst ikke helt klart den posten min .

Om man lar eget utstyr autentisere så er Thomson Speedtouch 5x6i i praksis i Bridge . Men da må brukeren som sagt ta bort oppføringer som Brukernavn og Passord i modemet .

Nå kan det ha kommet annen firmware som umuliggjør dette men det har lykkes med NGT firmware å gjøre det på denne måten som er mye enkelere enn noe annet da man lett bare kan gjør om prosessen uten å måtte gjøre annet enn å legge inn user/pass i speedtouchen .

Er det da klart for å prøve det på den enkle metoden ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...