phax Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 ja topic'n sier vel alt? vil dele adsl oppkoblingen mellom en pc og to mac på billig billig billigst måte. altså ingen router. (med mindre du har en du vil donere bort.. ) hva trenger jeg? nettverkskort, kabler og en hub? noe mer? så må jeg vel sette opp en proxy server på den ene maskinen, men hvordan i hostesaft gjør man det da? og helst svar grundig for jeg har liten peiling på nettverk.... Lenke til kommentar
Mentor Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hvem er ADSL-levrandøren din? Er det Nextgentel blir det en tildels rimelig affære :smile: Lenke til kommentar
phax Skrevet 16. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 16. oktober 2002 telstra... sitter i australia. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. oktober 2002 Del Skrevet 16. oktober 2002 Hva slags utstyr har du fra leverandøren? Du trenger i allefall et nettverskort (NIC) per maskin og en hub/switch. I prinsippet burde det være enkelt: *Koble linje fra ADSL-modemet/routeren til hub/switch, fortrinnsvis på uplink på denne (kan variere) *Koble maskinene inn på hub/switch. Prøv først å sett disse på DHCP. *Sett Gateway til den interne adressen til modemet/routeren (f.eks. 192.168.1.1) Forhåpentligvis fungerer dette, men det kommer an på leverandøren din. Det tryggeste er nok om du ringer til de og spør der om det er mulig med flere maskiner. Har du noen der du kan låne NIC, hub/switch og kabler av? Håper det hjalp litt i allefall da... Lykke til! Lenke til kommentar
ornand Skrevet 17. oktober 2002 Del Skrevet 17. oktober 2002 Sjekk http://www.analogx.com for et enkelt proxy program. Legg det inn på windowsmaskinen og sett IP'en til windowsmaskinen som gateway på mac'ene. Lenke til kommentar
phax Skrevet 17. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2002 takk for tipsene, får vel teste det her da... hadde man bare skjønnt seg på de her mac tingene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå