kremt Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Så en annonse fra Coop Obs her om dagen, Home Work høytrykksvasker til 595 kroner, rotojet, 130 bar, 360 liter i timen osv... Er dette noe som er brukbart eller er det bare søppel? Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Første ordet, dritt. For å begrunne dette, pumpen og diverse o-ringer har en tendens til å ryke ofte. Vet om flere som ikke orket å legge inn penger i en Kärcher som er mye billigere i lengen. Jeg hadde ikke kjøpt denne høyttrykksspyleren, et alternativ er Kärcher. Har stående en her i gården som er like gammel som meg (18), eller litt yngre, bare o-ringer og noen pakkninger som har vært skiftet. Er ikke fullt så kraftig som før, men til tross for alderen har den vært verdt mer enn det den kostet. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Min søster har Kärcher, makan til dritt, varte i 2-3 år med minimalt bruk, den kostet 1700, så da kjøpte de en ny Kärcher til 1700. Tenkte å ha bare en liten slik vasker, det er jo garanti på dem hvis det blir ødelagt så. Kjøpte slik kompressor på obs for et års tid siden, den ble ødelagt men fikk ny når jeg leverte den, helt greie saker. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Ingen som har noe meninger om slike billige høytrykksvaskere? Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg kjøpte en sånn mandag, men har ikke fått anledning til å teste den enda. Skal komme tilbake med info i morgen når bilen får en siste vask før den blir solgt Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Kjør hageslangen gjennom en veiarbeids-kompressor i stedet, sånne som de spyler bort tagging og anna skit med. 150 000 bar elns, burde gjøre susen og vaske skjorta av det meste. Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 De funker bra, tror jeg.... Kjøpte en billig en gang fra Maxbo, eneste som er, er at det er veldig tungt å skifte de spyler pistolene, (følgte med 2 stk), tror det er fordi de lå ute hele vintern, og kanskje det var litt vann i dem...., men men, ellers funkern jo bra... Tenkte å kjøpe ny, (ny spyler pistol koster 100,- kr mindre enn det jeg betalte for hele høytrykken) Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Vi har en sånn home work billig høytrykkspyler. Fungerer helt fint har hatt den i ett år og aldri byttet noe på den. Kraftig nokk også Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 De funker bra, tror jeg.... Kjøpte en billig en gang fra Maxbo, eneste som er, er at det er veldig tungt å skifte de spyler pistolene, (følgte med 2 stk), tror det er fordi de lå ute hele vintern, og kanskje det var litt vann i dem...., men men, ellers funkern jo bra... Tenkte å kjøpe ny, (ny spyler pistol koster 100,- kr mindre enn det jeg betalte for hele høytrykken) 6403207[/snapback] Enhver høytrykkspyler er velegnet til å mishandle bilen etter eget behov. Hageslange og bøtte og svamp er mer enn greit nok. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Bladet Motor dumpet ned i postkassen i dag, og hva var det test av der? Høytrykksvaskere Testvinner ble: Home Work til 598,- kroner Tror nesten jeg må kjøpe en slik Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Har iallefall ingen problemer med å anbefale denne høytrykksvaskeren. I forhold til gamlingens Kärcher fra tidlig nittitall er denne som lydløs å regne. Og når det bråker så er det kun når du spyler. Ellers følger det med 2 lanser, en med bred og tynn stråler, og en annen med en tut som "snurrer". Med snurring er den usedvanlig effektiv, testet ikke den andre. Det følger med beholder for spredning av vaskemiddel når du f.eks vasker bilen. Fungerte greit det. Skal jeg nevne noe negativt, må det være at slangen kanskje kunne vært lengre... Mvh Raimo Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Anbefaler uansett, høytrykksvasker med såpebeholder inni seg Ser morro ut ihvertfall....hakke prøvd selv Lenke til kommentar
kremt Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Da blir det nok en tur til Obs Bygg en av de nærmeste dagene Hvordan kobles vannet på denne, kan man bruke en sånn gul kobling som det er på vanlig hageslange for å vanne blomstene og slikt med? Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Da blir det nok en tur til Obs Bygg en av de nærmeste dagene Hvordan kobles vannet på denne, kan man bruke en sånn gul kobling som det er på vanlig hageslange for å vanne blomstene og slikt med? 6408572[/snapback] Jepp vanlig hageslangekobling, det følger med en kobling for å ha mellom slange og høytrykken. Mvh Raimo Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Jepp vanlig hageslangekobling, det følger med en kobling for å ha mellom slange og høytrykken.Mvh Raimo 6408600[/snapback] Jepp, så det nettopp nå i bladet Motor Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 De funker bra, tror jeg.... Kjøpte en billig en gang fra Maxbo, eneste som er, er at det er veldig tungt å skifte de spyler pistolene, (følgte med 2 stk), tror det er fordi de lå ute hele vintern, og kanskje det var litt vann i dem...., men men, ellers funkern jo bra... Tenkte å kjøpe ny, (ny spyler pistol koster 100,- kr mindre enn det jeg betalte for hele høytrykken) 6403207[/snapback] Enhver høytrykkspyler er velegnet til å mishandle bilen etter eget behov. Hageslange og bøtte og svamp er mer enn greit nok. 6403269[/snapback] Akkuratt dette er det mange delte meninger om....Bruker en svamp så vil dritten legge seg i svampen som et fint slipemiddel og ripe opp lakken..Derfor høytrykkspyler jeg først for å få bort alt støvet før jeg eventuelt bruker svamp. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Enhver høytrykkspyler er velegnet til å mishandle bilen etter eget behov.Hageslange og bøtte og svamp er mer enn greit nok. 6403269[/snapback] Det kommer jo an på hvordan den brukes da, lurt å holde litt avstand når man spyler Lenke til kommentar
k_drey Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Enhver høytrykkspyler er velegnet til å mishandle bilen etter eget behov.Hageslange og bøtte og svamp er mer enn greit nok. 6403269[/snapback] Det kommer jo an på hvordan den brukes da, lurt å holde litt avstand når man spyler 6413154[/snapback] + holde seg unna rotorjeten, den er som regel ikke spesielt skånsom mot lakken! Men med med en vanlig "pistol" så er det ikke noe fare å bruke en h.spyler. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Akkuratt dette er det mange delte meninger om....Bruker en svamp så vil dritten legge seg i svampen som et fint slipemiddel og ripe opp lakken..Derfor høytrykkspyler jeg først for å få bort alt støvet før jeg eventuelt bruker svamp. Hvis du spyler av bilen før du begynner med svampen går det bra. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Spyle av først og så kan man begynne med svampen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå