Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen fryser plutselig

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem med maskinen min som jeg kjører Windows XP på. Plutselig, (tilsynelatende) uavhengig av hva jeg holder på med, så kan maskinen finne på å fryse helt. Det som skjer er at alt først fryser/låser seg i noen sekunder, deretter stopper også musepekeren reagere, og alt blir stående slik til jeg rebooter. ALT+CTRL+DEL funker ikke. Jeg har til og med reinstallert Windows i etterkant, og opplever likevel problemet!

Jeg tror det kan være et hardware spørsmål ettersom en reinstall ikke fungerte mot problematikken, men vet ikke hva av hardwaren det kan være... Er det mulig at det er harddisken? Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva som forårsaker problemet, eller noen som har vært borti problemet selv og kanskje har et løsningsforslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har et problem med maskinen min som jeg kjører Windows XP på. Plutselig, (tilsynelatende) uavhengig av hva jeg holder på med, så kan maskinen finne på å fryse helt. Det som skjer er at alt først fryser/låser seg i noen sekunder, deretter stopper også musepekeren  reagere, og alt blir stående slik til jeg rebooter. ALT+CTRL+DEL funker ikke. Jeg har til og med reinstallert Windows i etterkant, og opplever likevel problemet!

Jeg tror det kan være et hardware spørsmål ettersom en reinstall ikke fungerte mot problematikken, men vet ikke hva av hardwaren det kan være... Er det mulig at det er harddisken? Noen som vet hvordan jeg kan finne ut hva som forårsaker problemet, eller noen som har vært borti problemet selv og kanskje har et løsningsforslag?

6393519[/snapback]

Har akkurat samme problemet som deg, noen som kan hjelpe ?

Mvh. vievel

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om det kan være varme i kabinettet. Hrddiskene mine er noe varmt og det er relativt varmt i kabinettet også. Det hele har begynt etter sommerværet kom til Oslo også så...

Er det mulig at varme kan ha en slik effekt på maskinen at den plutselig låser seg?

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det kan være varme i kabinettet. Hrddiskene mine er noe varmt og det er relativt varmt i kabinettet også. Det hele har begynt etter sommerværet kom til Oslo også så...

Er det mulig at varme kan ha en slik effekt på maskinen at den plutselig låser seg?

6394262[/snapback]

Problemene startet da jeg satt inn den tredje harddisken. Tror ikke det er varmen,har god luftgjennomstrømning i kabinettet.

Edit: Kan jo være at det er varmt på det stedet jeg har den tredje harddisken, skal prøve og flytte den et annet sted.

Endret av vievel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...