Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen er usedvanlig treg, musikk hakker...

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er ett problem som har oppstått nylig, jeg har egentlig ikke den fjerneste anelse om hva som kan være feil, men skal prøve å forklare problemet så godt som mulig.

For ca.2-3 dager siden begynte pc´n plutselig å oppføre seg merkelig, etter over ett halvt år med mer eller mindre problemfri bruk. Symptomene er rett og slett at den er til tider vanvittig treg, den sliter med å spille av musikk, den bruker lengere tid på å åpne mapper og programmer enn det den skal, mener jeg. Dette ble så ille tilslutt at den overhodet ikke kunne brukes til noe som helst, kunne ikke flytte mus-pekeren over skjermen uten at til og med den hakket noe aldeles forferdelig mye.

Så jeg prøvde noen mottiltak, virus scaning, spyware scaning osv. uten å finne noe spessielt eller løse problemet, har selvsagt også prøvd mange ganger å bare restarte pc´n. Windows ser ut til å bruke lengere tid på å laste også. Til slutt, i går, prøvde jeg å ta en system recovery, dette så ut til å fungere, kunne spille spill og alt gikk helt greit, helt til idag igjen, nå sitter jeg med akurat de samme problemene. De kom tilbake like plutselig som de kom første gang, ikke etter en restart eller noe, bare helt tilfeldig får jeg følelsen av.

Det har ikke blitt så ille som det var før jeg tok system recovery igår, men akurat de samme symptomene er tilbake. Har sjekket oppgavebehandling flere ganger og det er ingen programmer som sluker hverken cpu eller masse minne.

Det er da snakk om en HP, med AMD athlon 64 3400+, 512mb ram. Er ikke så god de tekniske specsene på pc, så om det er noe viktig informasjon som mangler så si fra.

:cry:

Hva skal jeg gjøre?

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå begynner det å komme tilbake igjen, akurat nå i skrivende stund. Det må da være noe serriøst feil med hardware´en her.

Det har fungert siden siste meldingen jeg skrev i denne tråden, helt til nå.

Hvordan i allverden skal jeg klare å finne ut hva problemet er eller hvor det ligger?

Jeg har jo ikke gjort noe spessielt nå, ikke instalert noe nytt eller endret på noe som helst, problemet dukker jo opp tilsynelatende uten noen som helst spessiell grunn.

:angry:

Edit: tok en restart, og det tar altså 10minutter å starte windows, det er ikke normalt. Alle problemene er tilbake for fullt igjen.

Endret av Jan A M
Lenke til kommentar

Har samme problem på en annen maskin...

2.4 GHz intel celeron, 512MB ram og geforce fx5200 128mb skjermkort.

Jeg hadde den på rommet mitt før og da funka den, men den dagen jeg fikk egen pc og vi flytta den til søstra mi sitt rom så ble den træg.

Endret av anders-j
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...