Gå til innhold

Konfigurere TV for visning av video i fullskjerm

hightow

Anbefalte innlegg

Har akkurat installert mitt GeForce 7800 GS, og prøver å konfigurere TV'en til å vise film i fullskjerm. Det går på et vis, men problemet er at filmen vises i fullskjerm uten å ta hensyn til ratio; den dekker hele skjermen. Jeg vil jo fortsatt beholde samme forhold mellom høyde og bredde. Bruker S-Video-kontakten.

Dette fungerte uten problemer med mitt gamle Ati-kort.

Og hvorfor installeres kontroll panelet med norsk språk? Jeg har jo engelsk windows! Jeg skjønner jo ikke bæret av dataspråk på norsk. Må jeg installere den internasjonale versjonen? Jeg mente jeg lastet med English US-versjonen.

Ble forresten ikke så imponert over kortet. Kunne godt ha fortsatt med mitt Ati 9800Pro-kort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, ettersom ingen har gitt lyd fra seg, kan jeg gjøre det :)

Det er visstnok flere som har dette problemet, men litt knoting fram og tilbake fant jeg en "løsning". Satte innstillingen på DualView, disablet Full Screen Video, og satt Video Overlay Setting på Out. For å spille av en film på TV, må jeg "dra" den over til TV'en og kjøre fullscreen vha Alt+Enter. Tungvindt men det fungerer. Blir nok jeg går tilbake til ATI neste gang dersom ikke nVidia klarer å fikser dette.

Lenke til kommentar

Jeg kan fortsette å svare på mine innlegg jeg :D

Jeg må bare korrigere mine uttalelser fra første posten. Kortet er betraktelig bedre enn 9800pro. Spiller BF2 og merker stor forskjell. På 9800'en hadde jeg 1024x768 og alt på medium, mens på 7800'en har jeg 1280x1024 og alt på high bortsett fra dynamic shadow/lighting som jeg slo av. Jeg spiller SF for tiden og dynamic shadow/lighting dro ned ytelsen betraktelig på SF-kartene. Når jeg en gang vender tilbake til vanlig BF2 blir dynamic slått på igjen, for det så lekkert ut.

Bare synd driverne ikke støtter TV og fullscreen like godt som ATI.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

hei. jeg har problemer med å se video på fullskjerm på mitt nvidia skjermkort(med siste driver). :thumbdown: Har stilt inn på både dual og clone men ingen av de 2 virker. Har også testet innstillingen "video på fullskjerm".

Derfor må jeg bruke clone og tv'n som første skjerm og "alt-enter" for å få det på fullskjerm. :ermm:

Før jeg innstallerte ny driver så fikk jeg video på fullskjerm på tv'n og kunne minimere videoprogrammet uten å forstyrre tv'n. :hmm:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

I de nyeste driverne fra Nvidia går det ikke an å ha en egendefinert aspect ratio på video til TV når man bruker overlay mode. Dette irriterer meg (og andre) noe grenseløst, har man en film med noe uvanlig format er overlay ubrukelig.

Bruker man BSPlayer kan man sette nøyaktig den aspect ratio man selv vil ha, dette fungerte helt utmerket med de gamle driverne før arrogante Nvidia begynte å klusse det til :mad:

På min bedritne Samsung widescreen TV trenger jeg også å justere video selv om den er i 16:9, for ansiktene blir litt strukne, sirkler er ikke helt runde osv.

Links:

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=17158&st=0

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=15502&st=0

Endret av WarpX
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...