Mojo Pin Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Prøvde i natt med en av harddiskene mine. Gikk akkurat ikke inn. Jeg kan få plass, men da må den stå skeivt. Går ut ifra at en harddisk bør stå så rett som mulig? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 mulig du har en ledig plass der cd/dvd spilern er. i så fall finnes det innfestinger for HD i dissi spora. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311510 HardDiskoppheng med O-ringer https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=435553 Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Er ikke plass ved cd/dvd-spiller. Har to spillere, så de tar all plassen. Men det er viktig at harddisken står rett, eller? Lenke til kommentar
Halfedge Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Er ikke plass ved cd/dvd-spiller. Har to spillere, så de tar all plassen. Men det er viktig at harddisken står rett, eller? 6398115[/snapback] Jeg har vært i samme situasjon og valgte da å kjøpe en harddisk som var mye større enn den jeg hadde fra før. Brukte et program (muligens Acronis TrueImage) for å overføre alt (inkl hele windowsinstallasjonen) fra den gamle til den nye. Testet systemet et par uker før jeg solgte den gamle disken. Flere hardisker skaper mer støy, vibrasjon og varme, så derfor er det greit å ha så få som mulig i kabinettet. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Men har det noe å si om harddisken står skeivt? Hvis jeg kan sette den inn skeivt har jeg plass Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Vel, nå kostanterte jeg vel med at det ikke er aktuelt å kjøpe integrert harddisk ettersom jeg ikke har nok brønner. Hvordan er overføringshastigheten på eksterne harddisker sammenlignet med interne? 6396196[/snapback] bare tull å kjøpe en extern disk. jeg har en extern disk. overføringen er 75 % tregere enn en intigrert harddisk. p.g.a att det går gjennom USB. Jeg ville nå ha satstet på en itergret disk jeg Lenke til kommentar
Daffa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har du USB 0,treg eller ? Min Lacie disk overfører ca like raskt som de interne.. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Men har det noe å si om harddisken står skeivt? Hvis jeg kan sette den inn skeivt har jeg plass 6399578[/snapback] Ingen som kan svare på det spørsmålet mitt ? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Sendte mail til komplett og fikk i svar at harddisken helst bør stå rett, og ikke skeivt. Så da går jeg nok for berbar. Noen som har hatt erfaring med denne før ? Støy? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Bra den, eg har 500GB vrianten. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 30. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2006 Okei. Lite støy eller? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Tja, kommer ann på hva du mener er støy? Så eg vil si ja, veldig lite støy. Endret 30. juni 2006 av Kjetil Lura Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 jeg har en 250 gb extern disk. og alle slike externe bråker. p.g.a kabinettet er så lite og da rister det litt. men hviss du har en maskin som bråker litt så hører du ikke harddsiken. den bråker ikke dirkete sånn. men den er geri. kjøp en du. man trenger ikke mere enn en 200-300 gb disk. ikke lurt å kjøpe en større en. p.g.a det er større sjangs for att du får feil med den. er en svakehet med det da. javascript:emoticon('') smilie Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 En extern disk er ca 25 % tregere overføring på enn en vanlig harddsik. det vet jeg for jeg har en extern disk så Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Jeg regner med at du da har mattematiske bevis på påstanden din? 3,5" S-ATA Disk,250GB, 8 MB Cache, 7200 RPM Dataoverføringshastighet: 300 mbps Ekstern Harddisk, 250 GB, 8 MB Cache, 7200 RPM Dataoverføringshastighet: 480 mbps Mulig disse linkene strider imot påstanden din. Endret 4. juli 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Traktormannen Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Jeg regner med at du da har mattematiske bevis på påstanden din? 3,5" S-ATA Disk,250GB, 8 MB Cache, 7200 RPM Dataoverføringshastighet: 300 mbps Ekstern Harddisk, 250 GB, 8 MB Cache, 7200 RPM Dataoverføringshastighet: 480 mbps Mulig disse linkene strider imot påstanden din. 6432650[/snapback] Vel, farten oppgitt er bare maksimum innenfor grensesnittet. Den første på 300MB/s (megabytes ikke megabits) er den samme som SATAII (er dette en offisiell standard?) som også interne bruker. Såvidt jeg vet ligger de raskeste (normale) hardiskene på ca 90 MB/s, så maksgrensen er bare teoretisk. Den andre oppgir makshastigheten 480 Mb/s (megabits) som er maks over usb, 480 Mb/s er da lik 60MB/s (fra bits til bytes). I praksis vil nok eksterne disker oppfattes som noe tregere, men det vil ikke være noe problem å spille av mediafiler fra dem.. Endret 10. juli 2006 av Traktormannen Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) edit: for sent ute. Endret 4. juli 2006 av Smirnoff Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) edit: Plutselig var kommentaren unødvendig ....... Endret 4. juli 2006 av nebrewfoz Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 4. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2006 Okei Der lærte jeg noe nytt.. Stusset litt på hvorfor det på noen sto MBps, mens på andre Mbps Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 9. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2006 (endret) Jeg skjønner ikke at folk gidder å hjelpe deg når du ikke blir fornøyd med hjelpen du får? ;S :S jeg har hjulpet/skrevet mye for deg. men du var nu så uhøflig og slikt, så da trenger du jo ikke hjelp da med kjøp av ny harddsik! du kan jo klare deg selv da :D :D lol noob 6461788[/snapback] Din første kommentar, altså din "hjelp" var: For Helvete da!!. Du fortsettet innlegget ditt med å reklamere for www.shg.no. Hjelpen din gikk videre med å fortelle at en ekstern disk er 75 % tregere enn en vanlig integrert harddisk, og at å kjøpe ekstern harddisk bare er tull. I ditt neste innlegg forklarer du at en ekstern disk er 25 % tregere enn en integrert. Her velger jeg å kommentere påstanden din, i og med at du har oppgitt ulike verdier i to forskjellige innlegg. Her inrømmer jeg at jeg var for kvass, da jeg egentlig ikke hadde rett i min egen påstand. Jeg viste i mitt neste innlegg at jeg tok feil. Jeg kan ikke se at du har hjulpet meg i det hele tatt, i motsetning til de andre seriøse brukerne ved forumet. Det at du avslutter kritikken din med "lol noob" viser hva jeg vil fram til med dette innlegget Endret 9. juli 2006 av Mojo Pin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå