Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei. Skal kjøpe meg ny harddisk, noen som har noen tips? Skal være relativt stor lagringskapasitet på den. Jeg har ikke ledige brønner som er beregnet for harddisken. Passer en harddisk inn i en vanlig floppy disk brønn ? Mulig dette er akkurat samme brønner, jeg er ikke så flink på dette området. Jeg har heller ingen ledige IDE ledninger, går det ann å skjøte på flere? Takker for alle svar Lenke til kommentar
nifty Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har du noen ledige USB 2 porter anbefaler jeg deg å gå for en ekstern disk, godt utvalg finner du her : http://www.komplett.no/k/kl.asp?bn=10098 _nifty_ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Ekstern disk er uinteressant Lenke til kommentar
araziel Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har du plass til en kontroller kan du jo kjøpe noe som: https://prisguiden.no/product.php?productId=8791 Og jeg anbefaler samsung diskene på det varmeste hvis du bryr deg om støy. Kjøpte nylig en 250 GB samsung som er nammelig sånnsett, kjølig er den også. Lenke til kommentar
nifty Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Da er det jo ny kontroller som teller da, å spleise på flere kontakter på en slik IDE-flatkabel går IKKE. Synd du ikke ser fordelen i å kunne ta en disk med seg, for å flytte store datamengder kjapt, muligheten for å flytte varmeavgivelse ut av kabinettet, OG mindre belastning av PSU i PC'en din da eksterne disker har egne strømforsyninger ! Lykke til med valget av ny kontroller og intern disk _nifty_ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Nå vil jeg anta at ekstern disk er dyrere enn intern? Jeg tror jeg har støtte for S-ATA på hovedkortet da. Men tror ikke det fulgte med noen ledning. Går det ann å ha 2 IDE disker og 1 S-ATA ? Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det er ikke noen begrensninger i forhold til det. Om du har ledige SATA-kontakter kan du plugge i så mange disker som du har kontakter ledig. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Okei. Og det er ingen kompkiasjoner ved å ha både S-ATA disker og IDE disker? Og passer en S-ATA disk i en brønn som egentlig er beregnet for floppy disk ? Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Okei. Og det er ingen kompkiasjoner ved å ha både S-ATA disker og IDE disker? Og passer en S-ATA disk i en brønn som egentlig er beregnet for floppy disk ? 6394921[/snapback] jeg vil påstå at den passer ja. ville sjekket om det var sata-kontakter på hovedkortet iom det ikke fulgte med ledninger med hovedkortet. kan sikkert finne en link til deg som viser bilde hvis du ikke vet hvordan de ser ut. ja en ting til anbefaler samsung disker de er stille og raske. Endret 27. juni 2006 av Toddb Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Hadde vært fint =) Jeg ringte dell og hørte med de. De sa jeg hadde støtte for S-ATA.. Kan hende jeg har ledninger til det uten å ha lagt merke til det. Fint om du kunne sendt link ! Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) slik ser en sata port ut. http://www.ectech.co.nz/images/sata cable.jpg Endret 27. juni 2006 av Toddb Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 okei,thx. sitter denne vanligvis i nærheten av IDE ledningene, eller er det helt tilfeldig? Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 okei,thx. sitter denne vanligvis i nærheten av IDE ledningene, eller er det helt tilfeldig? 6394999[/snapback] varierer nok men finner den sikkert i området med ide portene. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 okei, takk for hjelpen. Btw, du trenger ikke styre mer med den linken du sliter med Fikk opp siden første gangen Lenke til kommentar
Toddb Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) hvis du ikke har sata kabel finner du sikkert det i de fleste nettbutikker eventuelt kan du jo sende den butikken du kjøper disk fra en mail om de har en sata kabel du kan få. Endret 27. juni 2006 av Toddb Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 fant to porter som lignet på de "toddb" la ut her. er disse portene ca 1-1,5 cm store? hvis dette er de riktige portene. jeg trenger bare en port pr. harddisk pluss strømforsyning, sant? Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 fant nettopp ut at brønnen som var ment for floppy disk, var et par mm for smal.. Lenke til kommentar
mozzdart Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 fant to porter som lignet på de "toddb" la ut her. er disse portene ca 1-1,5 cm store? hvis dette er de riktige portene. jeg trenger bare en port pr. harddisk pluss strømforsyning, sant? 6395765[/snapback] for helvette da! jeg har også dellmaskin. jeg har nettopp kjøpt meg en harddisk jeg og. jeg har s-ata 2 utgang på mitt hovedkort. jeg kjøpte meg en harddisk på 400 gb og satte inn i maksinen. den funka fett. betalte bare 950 kr for den disken da. den var helt ny. kjøpte den på www.shg.no jeg anbefaler å handle på www.shg.no for alle varene hos shg er 25 %billigere enn hos komplett.no og de har mere fiel med varene hos komplett så. jeg anbefale www.shg. no sjek det du http://www.shg.no/ Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Vel, nå kostanterte jeg vel med at det ikke er aktuelt å kjøpe integrert harddisk ettersom jeg ikke har nok brønner. Hvordan er overføringshastigheten på eksterne harddisker sammenlignet med interne? Lenke til kommentar
Kong_Miraz Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Vel, nå kostanterte jeg vel med at det ikke er aktuelt å kjøpe integrert harddisk ettersom jeg ikke har nok brønner. Hvordan er overføringshastigheten på eksterne harddisker sammenlignet med interne? 6396196[/snapback] viss du har en floppy disk brønn da har du plass til og sette den!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå