Gerske Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Gikk meg en tur ut i en blomstereng for å teste ut supermakrofunksjonen på kameraet. Fikk blant annet dette bildet av en ivrig bie på en løvetann. Nå lurer jeg på deres synspunkter med tanke på evt. beskjæring av bildet. Er de løvetennene i bakgrunnen såpass "oppslukende" at de bør kuttes bort, eller fungerer bildet fint som det er? Jeg har kun endret størrelsen på bildet til 1024 x 768, ellers er det ubehandlet: Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Heisann. nylig fått deg nytt kamera? Syns at løvetanna bak til venstre var mest forstyrrendes. Kanskje en helt mørk bakgrunn hadde blitt bra? eller kanskje en lysere en, men veldig diffus. Og kanskje beskjøringa nede var kanskje litt hard. kanskje fått med stilken? Fargene var litt blasse syns jeg. Det er det jeg har å si. tok en del sånne bilder når jeg fikk mitt første kamera Lenke til kommentar
Gerske Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Tja... nylig og nylig... ca en måned siden eller noe slikt! Når en får et nytt kamera vil en jo alltid teste ut de nye funksjonene som det forrige kameraet ikke hadde. Jeg er enig i at løvetannen til venstre nok bør kuttes bort. Bildet ble beskåret så mye som det ble i underkant da jeg ville prøve å komme så nær bien som mulig uten å få linsa full av pollen. Dessuten kan en jo komme rimelig nært innpå når nærgrensen er 0 cm! Jeg synes egentlig fargene er bra som de er, noen andre som har synspunkter på akkurat det? Lenke til kommentar
abraxa Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg synes fargene var flotte, og liker spesielt godt detaljen på blomsten. Bien ble rett og slett litt lite spennende, kanskje fordi du er litt på mellomdistanse? Jeg synes enten du skulle kommet enda tettere inn på bien, eller trukket deg litt ut for en bedre helhetlig komposisjon. Men alt i alt et fint bilde! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå