Slurt-is Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei, Det er garantert noen som har spurt om dette før, men jeg vet ikke hva jeg skal søke etter... Jeg har en logo, som jeg skal sette inn i ett visitkort. Men den hvite kanten rundt er ikke akuratt vakker når det er et bilde bak som fuller hele kortet. Hvordan fjerner jeg det? Jeg har gimp instalert, så det hadde vært fint om jeg slipper å instalere ny programvare. Men det er ikke umulig for meg å få tak i photoshop heller for den saks skyld. Lenke til kommentar
moav Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Filter -> Farger -> Color to Alpha Så velger du hvitfargen som Alpha kanal Endret 27. juni 2006 av moav Lenke til kommentar
awesnes Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Sånn jeg tolker det, vil han ha en transparent bakgrunn... Det kan gjøres i PS ved å lage et nytt dokument med transparent bakgrunn og så føre bildet over til det dokumentet. Så kan du f.eks bruke viskelæret for å fjerne alt det hvite så du bare sitter igjen med det du skal bruke. Så kan du lagre det i gif-format. Tror du også kan lagre det i et annet format, men husker ikke i farten hva det heter... Trenger du hjelp, er det sikkert bare å legge ved bildet her så er det sikkert en snill sjel som hjelper deg. Lenke til kommentar
Slurt-is Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Takker for svar Men problemet ble løst med at jeg fikk en PDF der originalen lå, så da slapp jeg å lage ny Så nå holder jeg på med å printe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå