eikum Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har tenkt til å sette opp en server der jeg kan lagre bilder osv (ikke noe pirat her nei ) Men spørsmålet mitt er, hva bra pc'e trenger jeg for å gjøre dette? Noen som kan sette sammen en billig løsning for meg? Skal bruke en "vanlig" pc som server, ikke noe sånt proft. blir dyrt Lenke til kommentar
Halvt horn ost skinka piffi varmt Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Vurdert ekstern harddisk? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Ta en titt på Synology sine 6 i 1 enheter. Eller microstorage samme produkt men harddisk følger med. Begge disse støtter FTP. Php+MySql. Printer server. AD. Streaming. Backup. De siste versjonene kan og kjøre bittorrent downloads Og har gigbit netverk. Endret 27. juni 2006 av JonV Lenke til kommentar
eikum Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Ta en titt på Synology sine 6 i 1 enheter. Eller microstorage samme produkt men harddisk følger med. 6392806[/snapback] Hvor finner jeg dette? Har tidligere brukt en NAS disk fra linksys NSLU2, men fikk ikke til noen ting, ettersom jeg ikke kan _noe_ linux.. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321995&view=detailed Kjører selv 3 i 1 saken til synology og er happy med den Filer og printer i miniformat Endret 27. juni 2006 av JonV Lenke til kommentar
nilsjohanole Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Billig filserver??: Ta en god gammel PC, installer LINUX med SAMBA og vips har du en skuddsikker filserver (og mye mer dersom du trenger det). LINUX: mange å velge på, men sjekk f.eks. clarkconnect Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Støtter nilsjohanole. Gammel pc. (Brukte en P233 frem til 1 år siden) og clarkconnect. Med sin webgallery er denne genial til å lagre digitale bilder. Har 4500 bilder inne på min for tiden. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 500,- du får en haug med cder som du brenner bildene på .. skal du se på dem dytt dem i maskina eller i dvdspillern. ta backup en gang i året eller no for å forhindre forvitring/slitasje av cder Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå