Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Slår seg av under formatering

Anbefalte innlegg

Heisann, har fått i oppdrag å formatere (c:) og legge inn windows på nytt fra en kompis, (en laptop) men når formateringen er i gang slår maskinen seg av.

Har prøvd flere ganger men det skjer hver gang, uten at det har kommet spesielt langt i formateringen. Jeg formaterer fra windows cden. Hva kan vere galt? Maskinen fungerer da ellers så det skulle ikke vere noe galt med disken skulle jeg tro.... scandisc fant ingen feil heller.

alle tips mottas med takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heisann, har fått i oppdrag å formatere (c:) og legge inn windows på nytt fra en kompis, (en laptop) men når formateringen er i gang slår maskinen seg av.

Har prøvd flere ganger men det skjer hver gang, uten at det har kommet spesielt langt i formateringen. Jeg formaterer fra windows cden. Hva kan vere galt? Maskinen fungerer da ellers så det skulle ikke vere noe galt med disken skulle jeg tro.... scandisc fant ingen feil heller.

6392298[/snapback]

hvordan slår seg av ?:

- standby

- off

- restarter

Lenke til kommentar

6392298[/snapback]

hvordan slår seg av ?:

- standby

- off

- restarter

6392355[/snapback]

Edit - ved nærmere ettersyn ser det ut som det er i standby mode

Endret av Hawkmoon
Lenke til kommentar
Kanskje du finner en løsning på strømstyringa i BIOS?

6393080[/snapback]

Når jeg omsider fant ut at det var i standby mode den slo seg ta til og ikke helt av, slo det meg at det var der problemet lå... Idioten hadde slått på at den skulle slå av hardiskene etter 3 min, aner ikke hvordan han har levd med det...

Jeg slo av det og nå gikk det greit, regner med det var det som var problemet..

Takke meg til stasjonære pc'er :p

takk for alle svar

Lenke til kommentar
Kanskje du finner en løsning på strømstyringa i BIOS?

6393080[/snapback]

Når jeg omsider fant ut at det var i standby mode den slo seg ta til og ikke helt av, slo det meg at det var der problemet lå... Idioten hadde slått på at den skulle slå av hardiskene etter 3 min, aner ikke hvordan han har levd med det...

Jeg slo av det og nå gikk det greit, regner med det var det som var problemet..

Takke meg til stasjonære pc'er :p

takk for alle svar

6393155[/snapback]

:hmm: den burde ikke gå i "standby" så lenge du formaterer HD ettersom HD er aktivt under formatering..... men, så lenge det ordnet seg "WHO CARES"..... lykke til.....

Lenke til kommentar
:hmm: den burde ikke gå i "standby" så lenge du formaterer HD ettersom HD er aktivt under formatering.....

Interessant. Kan du forklare nærmere hvorfor modus satt manuelt i BIOS ikke overstyrer en formatering?

6394047[/snapback]

jeg vet ikke helt hva du ikke forstår her ?!?!.....

det er samme i Windows. hvis du konfigurer "power option" at HD skal "turn off" etter 15 minutter, så gjør den ikke det hvis du jobber aktiv på PC. det skjer akurat samme i Bios. selv om du setter i Bios "standby" for HD eller skjerm o.s.v. så går den ikke i "standby" så lenge du jobber med noe på HD, som eksempelvis formatering, defragmentering o.s.v. i DOS.....

har ikke tid å finne noen nettside vedrørende dette, men har funnet liten beskrivelse:

Standby HD, also known as Hard Disk Timeout, or HDD Power Down (Award) Allows automatic power down of IDE drives after a specified period of inactivity.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...