znabel Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Ser litt på å kjøpe meg et nytt (billig) objektiv, men sliter litt med å finne forskjellen på disse to: Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 Di LD MACRO 1:2 for Canon Tamron AF 70-300mm F/4-5.6 LD Macro for Canon Er dette et godt objektiv, eller bør jeg velge noe annet?? Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Tamronen er et helt greit alternativ - trolig den beste telezoomen til under 2k. Går du over 2k melder Sigmas 70-300 APO seg. "Di" betyr at objektivet er tilpasset bruk på digitale kamera. Jeg går ut i fra at Tamrons "Di" er det samme som Sigmas "DG", hvilket betyr at det er en spesiell coating, som skal redusere eventuelle refleksjoner etc. fra bildebrikken. Lenke til kommentar
parleur Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Vel og merke at alle Tamrons linser er tilpasset de digitale kameraene godt. Jeg har Tamron til km og de er solide o billige Lenke til kommentar
Gega Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hiver meg på her med et spørsmål nå som du er inne på linser fra Tamron og Sigma... Er det så at det bare er Canons egne linser som har autozoom motor (USM) ? Har ikke sett at hverken Tamron eller Sigma har USM støtte.. Skal også kjøpe meg ny linse men vil ha en med USM...synes det er greit at den gjør jobben for meg:--) Mvh Gega Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Sigma har HSM som er det samme på nogle enkelte modeller bla. 50-500. Skal også kjøpe meg ny linse men vil ha en med USM...synes det er greit at den gjør jobben for meg:--) Det er ikke zoom motor, men fokusmotor - hvilket både Sigma og Tamron også har ! USM er bare hurtigere og lydløs ... Endret 27. juni 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
Gega Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 mente selvfølgelig focusmotor....så du mener at tamron og sigma har focusmotor på sine modeller? så usm er bare at den er rask og lydløs? Dukker stadig noe nytt opp etterhvert som man leter..hehehehe Lenke til kommentar
znabel Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Gode svar dette, men er det noen som vet om det er forskjeller på de to objektivene jeg satte opp øverst i tråden?? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) ja - det er rigtigt. jeg har sigmas 18-200, canons 50 mm f1,8 og tamrons 28-75 alle uden USM/HSM. Der er forskel men jeg syntes ikke den er SÅ stor. Noget andet er så at Canons serie uden USM er det billigeste, og de er vist ikke så gode. du kan se en guide til dem her http://www.tamron.com/lenses/prod/autofocus.asp jeg mener deres serie uden DI er deres "bundserie" og ligesom med canons er de vist ikke så gode. Endret 27. juni 2006 av Kigulu Lenke til kommentar
Anew Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Gode svar dette, men er det noen som vet om det er forskjeller på de to objektivene jeg satte opp øverst i tråden?? 6394304[/snapback] Mitt første svar forsøkte, åpenbart uten hell, å gjøre rede for forskjellene på de to objektivene: Ett har coating for digital. (Di) Ett har det ikke. Ellers er de identiske. Endret 27. juni 2006 av Anew Lenke til kommentar
znabel Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Mitt første svar forsøkte, åpenbart uten hell, å gjøre rede for forskjellene på de to objektivene: 6394759[/snapback] Gikk meg hus forbi:-) Når jeg leser svaret ditt "litt" bedre så fikk jeg det med meg. Takk for tolmodigheten.... Hvis jeg kan velge så bør jeg altså gå for Di alternativet. Eventuelt legge i noen ekstra kroner, og kjøpe Sigma 70-300 APO. Lenke til kommentar
Anew Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Jepp! Sigma 70-300 APO regnes av de fleste for å være ganske uovertruffent i forhold til prisen i idealområdet, men går du noe særlig over 200mm blir det like dårlig som konkrransen. Prisen er det ikke noe å si på, men sjekk alltid din nærmeste Elitebutikk før du handler Sigma. Det kan være penger å spare på å handle i butikk fremfor på nettet. Edit: Jeg blir forøvrig ofte misforstått, så det er nok ikke bare din feil at du ikke skjønte det ut i fra mitt første svar. Endret 28. juni 2006 av Anew Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå