SnurreK Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Hei Jeg har et veldig iriterende problem. Jeg hadde kjøpt en del nye deler til pc-en min, så jeg bestemte meg for og formatere og installere windows XP på nytt. Når pcen laster inn drivere like før du kan installere windows så henger den seg og jeg får blåskjerm. skal se om jeg får tatt et bilde av den meldingen, men den sier noe sånt som at du må oppdatere drivere og skjekke at ny hardware er riktig installert. og til slutt står det "STOP" ( og en hel del tall og bokstaver), (bilde kommer!) Min PC MSI K9N Ultra Ny AMD AM2 3800+ Ny OCZ 800MHZ 2GB Ny HDD Maxtor 200GB IDE/PATA Har denne fra før og den har fungert prikkfritt. En DVD-brenner denne har også fungert prikkfritt før 7800GTX 256MB Gainward denne er kjøpt brukt, men jeg er sikker på at den er i orden. Creative audigy2ZS lydkort. fungerte bra i den gamle pc-en. har også testet med GeForce 2 MX400 PCI, men det samme skjedde:( Har også prøvd å teste en og en minnebrikke, men det hjalp ikke Jeg har den nyeste og eneste BIOS-versjonen til dette hovedkortet. HDD og DVD kjører på samme flatkabel. HDD er master og DVD er slave. Håper noen kan hjelpe, for jeg har gått tom for ideer! På forhånd takk. Endret 27. juni 2006 av SnurreK Lenke til kommentar
Magnusha Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Prøvd å kjøre HDD'en på en egen P-ATA kabel? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Prøv å notere deg hvilken STOP-kode du får, det ser kryptisk ut men kan faktisk hjelpe deg i feilsøkingen. Når du har notert deg hvilken kode du får, så sjekk det mot f.eks. denne siden. Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Nå har jeg sett nøye etter og det ser ut som om pc-en restarter seg når xp-cden laster ned noe som har og gjøre med filsystemet NTFS eller no, men det går så fort at jeg er ikke helt sikker. Nå vises heller ikke blåskjermen lenger, men jag har jo den samme feilen enda. Det er mulig at jeg har gjort noen instillinger i BIOS som gjør at den ikke vil vise feilmeldingen, men hvordan stiller jeg eventuelt det tilbake igjen? Når det gjelder feilmeldingen så trur jeg den var noen slikt som: STOP: 0x00000007 Dette er etter hva jeg husker og jeg er ikke sikker, men jeg trur at det er 7 til slutt. Fant denne feilmeldingen i siden el_cash anbefalte, men fant ikke noe av nytte. skal se om jeg kan få fram feilmeldingen. Takk for svar! Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Her er feilmeldingen: Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Fant ut at jeg skulle kjøre memtets86. den kjørerer enda og nå har den kommet oppi 800000 ERRORS! Man kan vel trygdt si at det er noe galt med minne da!? Eller kan det være hovetkortet som har kompatabilitetsproblemer med disse minnebrikkene? OCZ Platinum XTC Dual Channel-kit 800 Mhz. DDR2 2GB Endret 27. juni 2006 av SnurreK Lenke til kommentar
SnurreK Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Har løst problemet! Senket minnehastigheten ifra 800Mhz til 533Mhz, systemet ble da helt stabilt. Liten vits i å kjøpe 800Mhz minne når bare 533Mhz minne fungerer! Men jeg for håpe på en BIOS-oppdatering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå