Goliath Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg pleier å laste ned spilldemoer, gamevideoreviews fra GameSpot osv. Jeg skulle gjerne ha lastet disse ned om natten. Går det ann å sette maskinen i dvalemodus mens nedlastinger pågår? Er det evnt. noe annet Windowsteknikker/programvare som jeg kan bruke for å dempe mest støy om natten mens jeg laster ned? Endret 27. juni 2006 av überGoliath Lenke til kommentar
Foxyboy Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 det er jo bare å la pcen stå på og så går den i dvalemodus av seg selv tror jeg. gjør min ihvertfall. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 dvale modus er noe man må stille inn selv. når maskinen går i vente modus ( hvis det var det du manete) så stenger den av deler av systemt så om du kan laste ned noe er jeg usikker påocoprer i 4 moduser 1: 100% på - stanby 2: ventemodus - deler av systmet blir slått av fpr å såare strøm 3: dvalemodus - hos meg blir maskina helt stille . maskina er tilsynelatende slått av og når jeg aktiverer pcen igjen så lastes minet tilbake den tilstanden det hadde før dvale modus 4: maskin er slått av Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Skjønner ærlig talt ikke hva som er så galt med å la maskina stå på om natta. Du kan bare la den stå å gå om natta mens du laster ned. Du trenger ikke å sette den i dvalemodus. Kjøp deg stillere vifter istede du. Selv har jeg maskina mi stående på 24/7, det omfatter også natta da. Og jeg har ikke noe plager med det. Hvis du setter maskina i dvalemodus så stopper den vel disken? men viftene står fortsatt å går. Lenke til kommentar
Løve Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Har du noen gang prøvd å sove i samme rom som den Wil? Blåser, uler og lyser gjør den. Lenke til kommentar
wil Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hvilken pc mener du? Ja, men for fanken. Ta å no å kjøp stillere vifter, PSU med Viftestyring og sette Disken/Diskene i harddiskdrev. Så tenker jeg at problemet er løst ganske så fort. Du hører ikke noe særlig av 12-16 DB Vifter, og om du har Viftestyring på PSU så blir den enda stillere. Så jeg ser ikke det helt store problemet her. Også var det, det med å sove da. De som ikke får Sove pga at pc`en står på, kan prøve å telle sauer , Det fungerer noen ganger. Hehe. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Du kan ikke laste ned ting mens maskinen er i dvalemodus. Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Du kan ikke laste ned ting mens maskinen er i dvalemodus.Ja vanskelig å jobbe mens man sover, selv om noen sover på jobb. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Dette vil dessverre ikke fungere, überGoliath. Når maskinen skrus over til dvalemodus så dumpes alt i fysisk minne over på harddisk, og maskinen skrus helt av (zero power). Det er som å skru Windows midlertidlig av, og maskinen blir raskere å skru av/på. Endringer i systemet og oppdateringer blir derimot ikke fullstendig implementert før du skru Windows av på vanlig måte. Dette er en løsning som egner de med bærbare maskiner, og folk som ofte skrur maskinene sine av og på. Man må allikevel skru maskinen skikkelig av og på med jevne mellomrom (for som sagt å fullføre oppdateringer/endringer). Løsningen for deg blir å kjøpe en mer stillegående maskin. =) Endret 27. juni 2006 av Nuffern Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå