Gå til innhold

Turteller på Yamaha 60 hk outboard

Anbefalte innlegg

Jeg vil gjerne ha turteller til min Yamaha 60hk 1990 mod, med 703 remote control. Hvis jeg kjøper en turteller fra feks Biltema, er det slik at jeg enkelt kan hente informasjon om rpm fra remote controllen, eller fra selve motoren?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt forskjell på turtellere. 90mod Yamaha 60 det er definitivt totakter.

Turteller til denne, skal være en for totakter som bruker magnetfeltene på statoren

som signal.

Den grønne ledningen som kommer ut av 703 boksen gir turtallsignalene.

Rød batteri pluss

Gul pluss over tenning

Svart Jord

De fleste turtellere som er beregnet for påhengere kan brukes her.

Men må kalibreres etter hvor mange pulser det er på statoren.

Nå vet ikke jeg åssen 60 hk du har 2 eller 3 sylindret.

Enten er det 6 polet eller 12 polet stator.

Endret av Bawaria
Lenke til kommentar
Så jeg kan ikke bruke samme turteller som til bil?

Det vil gå dårligt

Prøv å få tak i en på et Yamaha marine verksted, mange ganger så er det en eller annen på verkstedet som har en på lur :D . Ofte byttet ut i forbindelser med motor bytter, vet det av erfaring :D

Glemte:

Vis du finner et orginalt så få med deg den kabelmatten som en skjøter på ut i fra 703 boksen sine ledniger, der er det nemlig to sikringer på også så er det bare plugg and play . der får du plutselig i matten en Blå ledning som skal være til lys i instrumenter. ut i fra matten stikker det en blå og gul ledning stikker du de i sammen for du istrumentlys når tenningen er på" latmanskobbling". Eller så tar en strøm fra lanternene inn på den blå da vil en få instrumentbelysning når en setter på lanternene altså valgfritt .

Endret av Bawaria
Lenke til kommentar

OKI.

Håpet å finne et som ikke kostet allverdens.. Fikk et tilbud på Yamaha multi-instrument hos verkstedet (Herholdt Andersen), men det kostet 1500.. Var visst veldig billig, men mer enn jeg gidder å koste på 90'modellen... Men kan muligens også få en enkel turteller der, som ikke koster sjorta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...