Gå til innhold

Hurra, jeg er nå eier av Nikon FE2

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ærlig talt ikke, men prisen er nok bedre enn den man får for et mer moderne AF-kamera. FE og FM-modellene er nok de mest populære backup-kameraene for Nikon-brukere. Sjekk prisnivået på ebay, og ring til butikker som Lømork og Oslo Kameraservice og utgi deg for å være en potensiell kunde. Ta utgangspunkt i den prisen de forlanger (eller ville forlangt hvis de hadde en inne), slå av ca 25%, og prøv deg med den prisen.

Du må forresten være mer presis enn å bare skrive 50mm. Det kan være en 2,0 eller en mer moderne 1,8 og 1,4. Sistnevnte er mye dyrere enn de to andre.

Lenke til kommentar

Det er en 1.8.

:)

Takker for tips btw.

EDIT: Tok en titt innom ebay, og så kun kamerahus med bud på $33, samt et annet med et enkelt objektiv med prisforlangende $50. Noen som synes jeg er grådig om jeg prøver meg med f.eks. kr.800 ?

Endret av Muffinman
Lenke til kommentar

Ikke at jeg har noe med det, men jeg vil absolutt anbefale deg å beholde den i stedet for. Ikke mye du får for ca 1000 kroner i dag, men du kan lære mye og ha mye moro med akkurat det kameraet.

Spesielt om kameraet er fint og i god stand ville jeg aldri kvittet meg med det.

Har du brukt det mye selv?

Lenke til kommentar

Må jo si at Cirrus er helt på linje med meg her. Behold det, i steden for å selge det. Jeg tror du vil få mer utbytte for det. Altid kjekt å ha et kompakt høykvalitets filmbasert backup-kamera i bakhånd. Bare husk på å "trene" lukker og blender i blant. Står de for lenge i ro kan de henge til slutt.

Lenke til kommentar

Det er enda mer farlig å befinne ser på en spesialbutikk for klassiske kameraer, slik som Antonio Stasi i Bergen.

Edit: Det trenger jo ikke bli så dyrt. Japanske målsøkere kan man jo samle på uten at det blir en altfor stor utgift. Tenker da på de med faste objektiver i 40mm-klassen. Ultraskarpe kameraer som de klassiske Canonett koster jo bare noen få hundrelapper, og de er råstilige :thumbup:

Endret av PMnormal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...