Gå til innhold

Hvilket vanntett kamera

Anbefalte innlegg

Har nettopp druknet et hp r707 :( , så jeg tenkte at neste kamera gjerne kunne være vanntett.

Har funnet at olympus har noen sprutsikre, og har også kommet med et vanntett kamera (mju-serien). Pentax har også et kamera som skal være vanntett (Optio W10).

Er det noen som har erfaring med disse kameraene, eller kan anbefale noen andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gå for Optio W10 du. Lite på land, lite like i vann, og du slipper styret med å ikle det et svært vanntett hus :)

6395473[/snapback]

Med fare for å motsi vår gode moderator... hvorfor ikke Olympus mju 720?

- vanntett til 3 m, ikke bare 1,5

- støtsikker fra 1,5 m fall i tillegg

- mye penere kamera

- koster kun noen hundrelapper mer

Er bildekvaliteten på mju 720 så ille at det ikke oppveier disse fordelene? :hmm:

Lenke til kommentar

tror ikke et undervannshus er noe bra alternativ. Er greit at kameraet er beskyttet hele tiden (det regner på land), og da blir det knotete å måtte ha det i undervannshus hele tiden - for ikke å snakke om at de vil sikkert ha en tusing for plastboksen!

Det er nok optio og mju 720 det står mellom...

Er det best å kjøpe det med mest megapixler??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264
,27/06-2006 : 15:01]Kjøpt et Ixus 60 med et vanntett kamerahus. Lite på land, litt større i vann.

6392803[/snapback]

Ikke så lurt å avsløre seg selv med ett stort undervannshus når man skal ta undervannsbilder av jentene :!:

6396620[/snapback]

Må si meg enig! :D

Lenke til kommentar
Med fare for å motsi vår gode moderator...  hvorfor ikke Olympus mju 720?

- vanntett til 3 m, ikke bare 1,5

- støtsikker fra 1,5 m fall i tillegg

- mye penere kamera

- koster kun noen hundrelapper mer

Er bildekvaliteten på mju 720 så ille at det ikke oppveier disse fordelene?  :hmm:

6396577[/snapback]

Det kommer vel litt an på hvor kresen man er, og om man har behov for å ta bilder lenger ned enn 1,5 meter (de partiene på jentene som gutta her inne er mest opptatt av å ta bilder av, er mindre enn halvannen meter under vannflaten :!: )

Mju-720 har dårligere bildekvalitet enn Pentax'ene, men har man behov for et støtsikkert kamera, og/eller vil ta bilder dypere enn halvannen meter, så er det ikke mange som kan konkurrere med denne lille, morsomme Olympusen. Det kommer helt an på personlige preferanser, så jeg vil ikke anbefale et kamera fremfor et annet uten at jeg vet preferansene.

Lenke til kommentar
Mju-720 har dårligere bildekvalitet enn Pentax'ene, men har man behov for et støtsikkert kamera, og/eller vil ta bilder dypere enn halvannen meter, så er det ikke mange som kan konkurrere med denne lille, morsomme Olympusen. Det kommer helt an på personlige preferanser, så jeg vil ikke anbefale et kamera fremfor et annet uten at jeg vet preferansene.

6414544[/snapback]

Poenget var å kjøpe et kamera som tåler å ligge i en våt lomme/kajakk/ryggsekk, og da blir sprutsikkert litt slapt. Har ingen planer om å dykke etter pikebilder eller andre motiver, da tror jeg heller jeg hadde satset på et undervannshus og mye friskere optikk om det var bruksområdet.

Ønsker selvfølgelig best mulig bilder for pengene, så det blir nok pentax'en om det knipser best.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...