Gå til innhold

Plass forsvinner fra Windowsstasjonen

Anbefalte innlegg

Plass forsvinner uten at jeg gjør noe. På C: (husker ikke hva det heter :roll:), hvor jeg har Windows, forsvinner det plass hele tida uten at jeg gjør noe. Hva kan dette skyldes? Jeg har sletta unødvendige programmer og slikt derfra, men nå er det bare 4 mb igjen, og Windows er det eneste som ligger der, sammen med Office og drivere. Det er 13,6 GB på C:. Senest for noen dager siden var det over 2 GB ledig.. :dontgetit:

EDIT: Nå forsvant ytterligere 0,24 mb. Virus? La merke til at Norton Internet Security ikke er nede i "tray" lengre..

EDIT2: Nå fikk jeg tilbake 0,14 mb..

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Plass forsvinner uten at jeg gjør noe. På C: (husker ikke hva det heter :roll:), hvor jeg har Windows, forsvinner det plass hele tida uten at jeg gjør noe. Hva kan dette skyldes? Jeg har sletta unødvendige programmer og slikt derfra, men nå er det bare 4 mb igjen, og Windows er det eneste som ligger der, sammen med Office og drivere. Det er 13,6 GB på C:. Senest for noen dager siden var det over 2 GB ledig.. :dontgetit:

EDIT: Nå forsvant ytterligere 0,24 mb. Virus? La merke til at Norton Internet Security ikke er nede i "tray" lengre..

6391861[/snapback]

:hmm: det kan vare "pagefile","system restore","midlertidig files" o.s.v. prøv å slette alle midlertidig filer først.....

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

Sletta alt av midlertidlige filer (hvis du mente sånn som man sletter i exploreren din), fikk tilbake 50 MB, men skjønner fortsatt ikke hvor det har blitt av alt det andre.

EDIT: Når jeg går inn på documents and settings -> "brukernavn" (hvor det skal være 5,26 GB) ligger det bare 345 MB i alle mappene til sammen.

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar

Det kan være mye.

1. Page fila

2. Temp internet filer

3. Norton Protected Recycle bin (beholder filer selv om du sletter de fra recycle bin).

4. Temp filer (enten i c:\windows\temp eller c:\documents and settings\brukernavn\local settings\temp).

Slå på visning av skjulte og systemfiler. My computer - Tools - Folder options - View - Show hidden files og ta bort haken for "Hide protected operating system files".

Selvsagt kan det være virus eller noe annet tull, men sjekk disse først.

Lenke til kommentar
Sletta alt av midlertidlige filer (hvis du mente sånn som man sletter i exploreren din), fikk tilbake 50 MB, men skjønner fortsatt ikke hvor det har blitt av alt det andre.

6391916[/snapback]

som sagt, så er det mange muligheter her. kan du ikke bare bruke "søk" funksjon i Windows etter filer som er forandret siste uke...... da får du litt oversikt hva skjer.....

Lenke til kommentar

Nå er jeg litt flau her. Holder på å laste ned noe, en ganske svær fil, som har lagt seg i c:\documents and settings\brukernavn\local settings\temp, av en eller annen grunn i stedet for der hvor den skal ligge D:\Programmer\BitComet\Downloads eller Temp. Fila kommer jo bare til å øke i størrelse etterhvert, så hvordan kan jeg få flytta nedlastningsbane?

Jaja, skal vel få det til. Takk for hjelpen.

:blush:

Endret av HKoN-
Lenke til kommentar
Nå er jeg litt flau her. Holder på å laste ned noe, en ganske svær fil, som har lagt seg i c:\documents and settings\brukernavn\local settings\temp, av en eller annen grunn i stedet for der hvor den skal ligge D:\Programmer\BitComet\Downloads eller Temp. Fila kommer jo bare til å øke i størrelse etterhvert, så hvordan kan jeg få flytta nedlastningsbane?

Jaja, skal vel få det til. Takk for hjelpen.

:blush:

6391995[/snapback]

Enkelte program bruker ALLTID temp på downloads som er igang. Eneste tips til det er å bytte til et annet program. uTorrent er en mye bedre program enn BitComet. Det lagrer filen i mappen du har oppgitt. Men for fila du holder på å laste ned, er jeg litt usikker. Mange torrent program klarer fint å fortsette fra en tidligere delvis nedlastet fil, men om det fungerer mellom BitComet og uTorrent vet jeg ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...