abene Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 En ny karttjeneste er sluppet i Frankrike. Tjenesten skal kunne konkurrere med den populære tjenesten Google Earth. Les mer Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Er ikke NASA's World Wind en direkte konkurrent allerede? http://worldwind.arc.nasa.gov/ Lenke til kommentar
Coney Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Er ikke NASA's World Wind en direkte konkurrent allerede? http://worldwind.arc.nasa.gov/ 6391784[/snapback] Vil vel si det. Nå har vel worldwind vært ute betraktelig lenger enn googel earth, men kanskje litt dårligere markedsført. Så kanskje anmelderen ikke har hørt om det Har litt på følelsen at alt som har med google å gjøre blir slått stort opp. Og at de mindre tilbyderne av samme tjenester blir lagt litt i glemmeboka. For all del, google har mye bra, men det har andre også Endret 27. juni 2006 av Coney Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Skal akkurat til å prøve NASA World Wind nå. Får se om det er bedre enn google earth. Edit: Ser veldig likt ut, bare at det er en smule dårligere bilder. Men en veldig positiv ting er at det ikke bare er jorden det er oversikt over, men også månen og mars. Interessant. Endret 27. juni 2006 av raziel014 Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Er ikke NASA's World Wind en direkte konkurrent allerede? http://worldwind.arc.nasa.gov/ 6391784[/snapback] Vil vel si det. Nå har vel worldwind vært ute betraktelig lenger enn googel earth, men kanskje litt dårligere markedsført. Så kanskje anmelderen ikke har hørt om det Har litt på følelsen at alt som har med google å gjøre blir slått stort opp. Og at de mindre tilbyderne av samme tjenester blir lagt litt i glemmeboka. For all del, google har mye bra, men det har andre også 6391829[/snapback] Google Earth har vært ute lenge, før hette det Keyhole. Jeg brukte det i 2002 og skjønte ikke hvorfor det ikke hadde tatt av... Synd jeg ikke kjøpte aksjer Endret 27. juni 2006 av mad_arab Lenke til kommentar
Coney Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Du ville vært rik......spørs hvor mange du hadde kjøpt da Worldwind liker jeg også godt Endret 27. juni 2006 av Coney Lenke til kommentar
chairgame Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 noen som vet hvorfor GE har noen "klar-flekker" på noen få omdråder på diverse steder? er nemlig en sånn flekk akkurat der jeg bor oppi trøndelag.. Lenke til kommentar
Coney Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Vet ikke, men har vel sett noen flekker både i google earth og world wind. Har du flekk i de andre programmene? De bruker vel samme satelittbilder? Men kanskje forskjellig flyfoto av nærbildene. Du kan jo også se på Norge i bilder Endret 27. juni 2006 av Coney Lenke til kommentar
G Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Spennende. Det initiativet av franskmennene skal jeg følge med på utvikligen av. Lenke til kommentar
runeaa Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 ...men fra før både NASA og Google kom på banen så har det også vært en norskutviklet løsning. Se for eksempel: Virtuell globe - Kristiansand for en demo av hva vi kan få ut av kommunale kartdata og flyfoto klippet inn i en verdensdekkende globemodell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå