Martin-sama Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hei! Jeg har litt lyst på en av de bærbare spillkonsollene, altså; PSP eller Nintendo DS Lite. PSP er jo interessant med tanke på at man bare kan legge inn musikk og film på minnekortet, og det blir som en bærbar mediaspiller samt at det er en del kule spill til den. Men jeg lurer på om man kan gjøre det samme på DS? Jeg har sett et sted at det er et minnekort til den også, men kan man bruke det på ca. samme måte som PSP gjør det? MVH Martin-sama Lenke til kommentar
quakie Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Nei, Nintendo DS kan på langt nær brukes til multimedia-maskin som PSP. DS er dediktert til spilling meg bekjent. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Men jeg er ganske sikker på å ha sett at man kan bruke SD-minnekort til DS? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jepp, SD-minnekort kan brukes til DS. Det finnes et adapter som gjør at MP3filer og filmer kan spilles av i DS. Filmer er dog ikke å anbefale da oppløsningen blir helt ræva. Lenke til kommentar
Bruker-33331 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Du kan kjoepe sann adapter saa du kan laste ned og spille homebrew.(og backups av dine spill) Endret 27. juni 2006 av Bundy Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Så hvis jeg vil ha en håndholdt som jeg enkelt kan gjøre "alt" med så er PSP best da! Lenke til kommentar
fiskfisk Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Kun dersom du er avhengig av at du skal ha alt i en enhet. Problemet med å ha slikt på PSP er at lagringskapasiteten blir deretter også, så jeg ville heller ha gått for en DS+iPod (ev. en annen bærbar harddiskbasert medieavspiller)-kombinasjon. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Men da blir det jo også ganske så mye dyrere, 1-2 gb på PSP holder enn stund til konvertert film. Jeg har Mp3-spiller, så trenger ikke PSP til musikk. Kjøpe en slags PMP er litt dyrt.. Lenke til kommentar
ttt Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 No når DS får nettlesar frå Opera blir dette ein fin måte å surfe på Internett. Du kan lese ein omtale her: http://my.opera.com/organicchunkysalsa/blog/show.dml/309706 Det går og an å kjøpe eit adapter for å spele av video på DSen. Men det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit produkt som støtter avspeling av video "out of the box". Lenke til kommentar
Opticane Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jepp, SD-minnekort kan brukes til DS. Det finnes et adapter som gjør at MP3filer og filmer kan spilles av i DS. Filmer er dog ikke å anbefale da oppløsningen blir helt ræva. 6393410[/snapback] Nei, det er feil. Det blir som å si at en Toyota Corolla kan gå i 300 km/t. Jada, hvis man setter inn en V8-motor. Nintendo DS har ingen støtte for minnekort utenom et løst adapter, en dings du setter i spill-sloten. Da kan du forøvrig ikke sette spill i. Det er enten spill eller minnekort-adapter. Endret 27. juni 2006 av Opticane Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Ja, det er mer praktisk med en som kan begge deler, jeg synes det.. Men det er jo mange snertne funksjoner på DS også, og DS lite er veldig søt! Lenke til kommentar
ulven82 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Fanden ta alle disse Ditt VS Datt trådene. kan dere ikke GOOGLE eller søke etter det på forumet? eller hva med å bare ta seg turen til nærmeste DITT OG DATT forhandler å prøve seg fram... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Fanden ta alle disse Ditt VS Datt trådene. kan dere ikke GOOGLE eller søke etter det på forumet?eller hva med å bare ta seg turen til nærmeste DITT OG DATT forhandler å prøve seg fram... 6395932[/snapback] Vet ikke helt hva du er så veldig irritert form, hvis du ser hva denne forumdelen heter, heter den faktisk: "Spørsmål og svar - Konsoll". Hva er det du vil ha her da? Det er da virkelig lov å spørre om slikt.. Men jeg tror denne tråden er ferdig, kan godt stenges! Jeg har fått svar på det jeg lurte på! MVH Martin-sama Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Har hatt DS i over et år, og er jevnt over skuffet. Det kommer ikke mange bra spill, og funksjonene er få. I tillegg er den dyr, og ser ikke særlig innbydende ut. Lenke til kommentar
Nighte Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Skuffet? Nevn de spillene du har prøvd da? Høres nå mer ut som om du ikke liker håndholdte, ettersom alle argumentene hadde totalt knukket ideen om å kjøpe en psp. Lenke til kommentar
lisleherad Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 No når DS får nettlesar frå Opera blir dette ein fin måte å surfe på Internett. Du kan lese ein omtale her: http://my.opera.com/organicchunkysalsa/blog/show.dml/309706 Det går og an å kjøpe eit adapter for å spele av video på DSen. Men det er sjølvsagt lettare å kjøpe eit produkt som støtter avspeling av video "out of the box". 6394537[/snapback] Noen som vet når vi kan kjøpe nettleseren til ds her i landet? Virker vanvittig bra da.. Lenke til kommentar
hugRmunR Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Fanden ta alle disse Ditt VS Datt trådene. kan dere ikke GOOGLE eller søke etter det på forumet?eller hva med å bare ta seg turen til nærmeste DITT OG DATT forhandler å prøve seg fram... 6395932[/snapback] *vræææl, grine...* ^^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har egentlig undret meg om det faktisk er mennesker som gidder å betale 200 spenn for en film, kun for å se den på sin PSP. Synes konseptet går litt i vasken når filmene koster mer enn en vanlig DVD. Men dersom du er ute etter en håndholdt som kan gjøre det meste, kjøp en PSP. Slik inntrykket mitt er, virker det som om DS pr. idag har en litt fetere lineup, mens PSP vinner på generell bruk (ikke spilling) og grafikk. Man ser jo egentlig grunnprinsippene til Sony og Nintendo her, Sony er rå kraft mens Nintendo er all about gameplay. Mye slik vi ser med PS3 og Wii, egentlig Men ditt orginale spørsmål har vel blitt besvart et uttall ganger fra før av DS er for spill, PSP er for det aller meste. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg har egentlig undret meg om det faktisk er mennesker som gidder å betale 200 spenn for en film, kun for å se den på sin PSP. Synes konseptet går litt i vasken når filmene koster mer enn en vanlig DVD. Men dersom du er ute etter en håndholdt som kan gjøre det meste, kjøp en PSP. Slik inntrykket mitt er, virker det som om DS pr. idag har en litt fetere lineup, mens PSP vinner på generell bruk (ikke spilling) og grafikk. Man ser jo egentlig grunnprinsippene til Sony og Nintendo her, Sony er rå kraft mens Nintendo er all about gameplay. Mye slik vi ser med PS3 og Wii, egentlig Men ditt orginale spørsmål har vel blitt besvart et uttall ganger fra før av DS er for spill, PSP er for det aller meste. 6403119[/snapback] Har ikke akkurat tenkt til å kjøpe de UMD-filmene, tenkte mer på å legge filmer over på Memory sticken! Martin-sama Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 (endret) Har ikke akkurat tenkt til å kjøpe de UMD-filmene, tenkte mer på å legge filmer over på Memory sticken! 6406167[/snapback] Det krever vel en PSP som takler å kjøre homebrew, eller klarer den å håndtere enkelte formater uten softmodding? Endret 29. juni 2006 av Slettet-t9DveYkZ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå