Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT - holder ikke hva de lover

Anbefalte innlegg

Abbo:

1024Kb/s(download) / 512Kb/s(upload)

Download hastigheten kan jeg ikke klage på, men effektiv upload, ligger gjennomsnittlig på rundt 50KB/s (400Kb/s)

TCP/IP overhead teorien holder jo heller ikke, da dette "kun" utgjør 10% (6,4KB/s eller 51,2Kb/s om du vil)

MEN, nytter det i det heletatt å klage på dette, og er det flere der ute som har samma problem? Det er ikke serveren jeg sender til som er problemet her, den sitter på en 10Mbit, og er lite belastet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hastighetene må sees som maksimalgrenser. Hastighetene kan bli lavere på grunn av linjekvaliteten i abonnentnettet og avstanden til telefonsentralen. Du velger således maksimal hastighet du ønsker, og vi vil gi deg så høy hastighet som det er teknisk mulig å tilby deg innenfor rammen av ditt ønske. I de aller fleste tilfeller vil hastigheter til og med Charlie (opp til 1 Mbps) være problemfrie."

Noe du ikke skjønte ?

Lenke til kommentar

her sitter dere å syter over 50k/sec upload...

Tenk på oss osm ikke får no annet enn Bluecom/Telenor da... vi får ikke høyrere enn 27-28k/sec ut max vi ...

Egoisme mener jeg .... hehe...

Og i kampen mellom Bluecom & Telenor, jeg har hatt begge, og Bluecom Vinner kampen, de kan behandle kunder bedre, tech-support er raskere, og generelt lavere latency (ping) på linja (like rask men...) og samme dl/up-speed som telenor..

Beklager, sporet av litt der....

Lenke til kommentar

Grunnen til at upload er lavere enn oppgitt er fordi NGT kun kompenserer for overhead på download når de stiller hastigheten på linja de.

Hvis jeg telnetter til modemet mitt (netopia) står det at linjehastigheten min er 1248/512. Dette gir meg ca 130KB/s ned og 50KB/s opp i faktisk hastighet. Tar vi 1248/8 får vi 156 trekk fra ca 19% og vi ender opp med ca 130KB/s. Altså er det ca 19% overhead på linjene. Litt rotette, men dere forstår sikkert..

Når det gjelder hvorfor NGT ikke kompenserer for overhead på upload vil jeg tro det er fordi folk flest laster veldig lite opp. Har ikke giddet klage på det da det ikke er så nøye for meg, men du kan jo maile de og høre! Godt mulig de kan sette den opp for deg. Si ifra om du får positiv respons :smile:

Til alle Telenor kunder: Haha jeg ler av de patetiske drittlinjene deres! :razz:

Lenke til kommentar

Tror det er grunn til å klage dersom man ikke får det man bestiller. Men som sagt så er alle hastighetene teoretiske makshastighter. Må derfor forvente en litt "dårligere" ytelse.

Bortsett fra det så synes jeg ingen av dere skal klage! Sitter med et 28.8 modem her som ikke akkurat raser avsted!

Bortskjemte hele gjengen!!! :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...