Kenny Bones Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Skriver nå rapport om skrivere osv og trenger bare vite følgende: Dersom jeg har en skriver tilkoblet et VLAN og en person på et annet VLAN på samme nettverk skal skrive ut på den, da må jeg sette gateway på skriveren ikke sant? Akkurat hvorfor må jeg det? Er det for at maskinen på det andre VLANet skal kunne vite hvilken port den skal gjennom for å få kontakt eller? For selve skriveren trenger vel ikke gateway eller DNS for å fungere vel? Det er jo maskinene som skal sende info dit og ikke motsatt og da trengs bare en satt IP og nettmaske vel? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Det er fordi skriveren skal vite hvilke router den skal sende pakker til for å komme ut på det andre vlane. Vlan må knyttes sammen med en router siden de er helt adskilt fra hverandre. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Ok, så dette er egentlig akkurat samme grunn til at jeg f.eks må ha gateway adresse på maskinen min for å komme på nettet? Da forstår jeg! Thanks man! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå