Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL splitter nødvendig?

Anbefalte innlegg

Som mange vet, er det 4 ledere i en standard telefonledning. Det ene paret kan brukes til ADSL, og det andre kan f.eks. brukes til analog telefon. Jeg har ikke lenger analog telefon, men bruker IP telefoni. Kan jeg benytte det ledige paret i telefonkabelen mellom IP telefonadapter og telefon?

Signalet ut fra IP telefonadapter er vel som analogt å regne, siden man kan benytte analoge telefoner? Vil dette skape interference med ADSL signalene? I såfall, kan jeg benytte en ADSL splitter som filter?

Grunnen for å gjøre dette er å spare kabling, da dette er litt komplisert i huset det er snakk om.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som mange vet, er det 4 ledere i en standard telefonledning. Det ene paret kan brukes til ADSL, og det andre kan f.eks. brukes til analog telefon. Jeg har ikke lenger analog telefon, men bruker IP telefoni. Kan jeg benytte det ledige paret i telefonkabelen mellom IP telefonadapter og telefon?

Signalet ut fra IP telefonadapter er vel som analogt å regne, siden man kan benytte analoge telefoner? Vil dette skape interference med ADSL signalene? I såfall, kan jeg benytte en ADSL splitter som filter?

Grunnen for å gjøre dette er å spare kabling, da dette er litt komplisert i huset det er snakk om.

6391309[/snapback]

kunne du forklare litt mer nøyaktig hva har du tenkt, er ikke helt med..... her er min kabling.....

-----------------------/ WLANrouter -> PC

linje -> ADSLrouter

-----------------------\ VOIP -> 10m telekabel -> analog telefon

ellers, så vet jeg ikke hva blir nytte av splitter så lenge du bruker IP telefoni.....

Endret av no_viking_no
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...