netphreak Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Som mange vet, er det 4 ledere i en standard telefonledning. Det ene paret kan brukes til ADSL, og det andre kan f.eks. brukes til analog telefon. Jeg har ikke lenger analog telefon, men bruker IP telefoni. Kan jeg benytte det ledige paret i telefonkabelen mellom IP telefonadapter og telefon? Signalet ut fra IP telefonadapter er vel som analogt å regne, siden man kan benytte analoge telefoner? Vil dette skape interference med ADSL signalene? I såfall, kan jeg benytte en ADSL splitter som filter? Grunnen for å gjøre dette er å spare kabling, da dette er litt komplisert i huset det er snakk om. Lenke til kommentar
no_viking_no Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Som mange vet, er det 4 ledere i en standard telefonledning. Det ene paret kan brukes til ADSL, og det andre kan f.eks. brukes til analog telefon. Jeg har ikke lenger analog telefon, men bruker IP telefoni. Kan jeg benytte det ledige paret i telefonkabelen mellom IP telefonadapter og telefon? Signalet ut fra IP telefonadapter er vel som analogt å regne, siden man kan benytte analoge telefoner? Vil dette skape interference med ADSL signalene? I såfall, kan jeg benytte en ADSL splitter som filter? Grunnen for å gjøre dette er å spare kabling, da dette er litt komplisert i huset det er snakk om. 6391309[/snapback] kunne du forklare litt mer nøyaktig hva har du tenkt, er ikke helt med..... her er min kabling..... -----------------------/ WLANrouter -> PC linje -> ADSLrouter -----------------------\ VOIP -> 10m telekabel -> analog telefon ellers, så vet jeg ikke hva blir nytte av splitter så lenge du bruker IP telefoni..... Endret 27. juni 2006 av no_viking_no Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Om jeg forstår deg riktig ønsker du å kjøre ADSL på et par i en kabel og analog telefon fra IP-telefoni adapteren på et annet par. Dette burde gå helt fint, det skal ikke forstyrre hverandre og du trenger ikke splitter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå