Arsenal_RULES Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Jeg har tre forskjellige stilsett. Hvis du velger Stilsett nummer to (Lysning), og trykker på linkene (home eller contact) så skifter stilsettet seg til orginalen! Lenke til siden Noen som har peiling? Dette skjer ikke når du bruker det siste stilsettet beige. Ligger problemet i HTML- eller CSSdokumentet? Endret 1. juli 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
harrir Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg har tre forskjellige stilsett. Hvis du velger Stilsett nummer to (Lysning), og trykker på linkene (home eller contact) så skifter stilsettet seg til orginalen! Lenke til siden Noen som har peiling? Dette skjer ikke når du bruker det siste stilsettet beige. Ligger problemet i HTML- eller CSSdokumentet? 6391245[/snapback] Det skjer ikke det som du beskriver. Finner ikke noe problem. Sida di er ikke riktig xhtml strict kode. litt dumt at du da faktisk har en linkt det. Ellers så var det også litt irriterende at xhtml-linken går ut av siden din. Den burde gå til en underside der du sier noe om hva det er og ha en linke der ifra. Den burde jaffal ikke være som den er nå. man forventer at linker er til en underside på sida di. Ellers en veldig bra side. Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 1. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Siden er jo xhtml strict kode, sjekket det nettop?! Men hvis du trukker på stilsett lysning, og trykker på linken home, da kommer du tilbake til det orginale stilsettet (dette gjelder av en eller annen grunn kun når du bruker Opera). Desverre har jeg heller ikke greid å løse problemet med stilsett "lysning" når det gjelder utseende den får i IE, men det er jo et annet kapittel. Endret 1. juli 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
Danielbv Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Result: Failed validation, 36 errors Contact siden din er ikke valid! Trykk her Endret 2. juli 2006 av djda9 Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 Da lærte jeg noe nytt idag også! Trodde at den validation-funksjonen testet hele siden... Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 nei, validation tester kun den aktuelle side. (altså index.html som du testa med). men tilbake til probelmatikken: velger man stilsettet "Lysning" og refresher sia (F5) eller trykker på 'home' eller 'contact' så blir stilsettet satt tilbake til "Militær". Problemet finnes ikke med de andre 2 stilsettene. Derfor lurer jeg: hvordan skal nettleseren/serveren huske hvilket stilsett som er aktivt? bruker du cookies eller sender med informasjon i url / hidden-form, eller noe helt annet? tipper feilen ligger der en plass... Lenke til kommentar
Arsenal_RULES Skrevet 2. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Takker for at du ser på problemet mitt. Har ikke helt peiling på hvor problemet ligger, men tror kanskje det er noe gale med stilsettet, lysning. Hvis du bruker stilsettet Beige, da funker det helt som det skal. Angående spørsmålet, så er jeg delvis usikker, tror jeg bruker cookies. Brukte iallefall en ferdig laget javascript stilsettskifter, som du kan finne på http://www.dynamicdrive.com. Vet ikke helt om jeg greide å svare på spørsmålet ditt, men antar at dette er et slik problem, som er vanskelig for andre å finne løsningen på... Endret 2. juli 2006 av Arsenal_RULES Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 her er scriptet du brukte: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/...eetswitcher.htm og her er javascriptet: http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex9/styleswitch.js i sistnevnte ser man at det settes en cookie, så regner med at feilen ligger her. Eventuelt av nettleserens tolkning av javascriptet. Har ikke så mye peiling på cookies og javascript, iallefall ikke hvordan de fungerer sammen. Så her må nok andre ty til.. Men hvorfor benytter du deg av javascript til disse stilskiftene? det er neppe nødvendig, titt på denne: http://www.unrealized.org/guide/php/stilskifte/ Arsenal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå