Gå til innhold

LG 1950B-SF (19" LCD)

Anbefalte innlegg

På fredag kjøpte jeg denne skjermen hos Komplett etter å ha leita etter lcd-skjerm nå et par års tid(!) Kriteriene for mitt skjermvalg var at den skulle ha bra bilde (specs), høydejustering, tynne kanter og ellers bra utseende. Man skal tross alt ha en skjerm foran trynet i noen år så da er det greit at den ikke ser ut som et misfoster :cool: . Er ikke så fryktelig mange som tilbyr høydejustering i tillegg til de andre kriteriene så valget falt altså på LG'en. På Komplett var det også to meget positive brukererfaringer av denne skjermen.

Etter å ha fått skjermen i hus, koblet jeg den opp med medfølgende DVI og la inn den siste driveren. Bildet så i første omgang helt glitrende ut, men fordi jeg har sort desktop la jeg etterhvert merke til at baklyset skinte ganske mye igjennom i toppen samt litt i bunnen. I toppen snakker vi om ca 3 cm høyt grålys og litt mindre i bunnen. Har vært igjennom innstillingene ca 100x, men på sort så vises baklyset uansett. Har også testet litt på vanlige digitalkamerabilder og selve bildekvaliteten er meget bra i mine øyne. Men igjen så var det sort og baklys da...må si dette skuffet meg endel...har erfaring med tre forskjellige Samsung LCD-skjermer i jobbsammenheng og selv om disse har vært billigskjermer alle sammen (billigere enn LG'en som jeg ga ca 2 800,- for) så har ikke disse hatt dette problemet med baklyset. I tillegg var jeg tilfeldigvis innom SIBA i helgen hvor de faktisk hadde en billigere LG-modell og da jeg testet denne med sort desktop var det ikke baklys å se i det hele tatt. :hmm:

Er det bare jeg som har vært uheldig eller er denne LG-modellen slik? Til slutt valgte jeg å returnere skjermen på angrefristen. Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men kan hende jeg prøver å kjøpe samme skjerm hos Netshop for å se om denne har samme problemet. Er jo ikke verre enn å bruke angrefristen en gang til og når jeg også bor i Sandefjord så kan jeg jo reise direkte opp til butikkene og hente selv. :w00t:

Uansett, hvis andre har erfaringer med denne skjermen så rop ut! :thumbup:

Endret av MarlBoroMan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...