Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal lakkere Starlet'n, trenger råd/tips!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

Mitt første store prosjekt....

Og trenger masse hjelp...

Jeg vil slipe ned bilen og lakkere den på begge sidene, taket ser veldig bra ut.., men sidene har rusta på en del steder, og har mange rust flekker på noen steder også..

Så planen var å slipe ned bilen på begge sidene og lakkere, men hvordan skal jeg gjøre det?

Jeg skal låne kompressor, og da skal jeg kjøpe alt utstyr selv det jeg kommer til å trenge for å bruke med kompressoren....

Hva syns dere jeg skal gjøre med bilen, for å få: Fjernet det meste av rusten, gjøre noe at rusten holder seg borte lenge nok, og få en fin resultat av lakkeringen... NB: Jeg vil gjøre alt selv, (bortsett fra å sveise hjulbuene bak, det skal en pappa kjenner, gjøre)

Burde jeg sandblåse? eller bare pusse?

Og kan noen få fiksa en liste over alt jeg burde kjøpe inn....og hva jeg burde gjøre??

Jeg er veldig takknemlig hvis noen gidder å ta seg tid til å svare på spørsmålene mine, da jeg ikke har så mye erfaring fra før..

Legger ved bilde av bilen.....

post-101275-1151371314_thumb.jpg

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei. du kommer langt med vinkelsliper på rusten. sparkle med glassfibersparkel.

finsparkel te slutt så kan det bli bra

6392228[/snapback]

Burde jeg slipe helt ned til metallet?...isåfall har jeg stålbørste til drillen...., og har rund slipe greie jeg kan feste på pussepapir, som jeg fester på drillen også....

Men å ta glassfiber sparkel først er vel for at rusten ikke skal slippe gjennom så lett.....?...

Men hvordan skal jeg beskytte karosseriet der jeg pusser vekk rust, at rusten holder seg borte lenge?...

Har noe som heter brunox, skal det pensles på og så slipes eller grunnes på?...hvordan skal det ca. gjøres??

Trenger masse tips :D:p

Endret av AudiA4
Lenke til kommentar

Også trenger jeg teppe for gulvet, skal legge nytt teppe i hele bilen, vet noen hvor jeg kan få kjøpt det?... helst ikke så veldig dyrt, og trenger ikke å være "orginal"... :)

Og hva slags isolering burde jeg legge under teppet før jeg legger det på plass......for å isolere vekk lyd utenfra og etc..?

Lenke til kommentar
Får tak i hos hugger eller du får kjøpt filt hos bilrekvisita butikker og asvalt plater for ekstra støy demping.

6399745[/snapback]

Kommer asfalt plater til å være best eller de andre, som er i skum? med sølvfarget folie oppå...?

Og skal jeg ha det samme i dørene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...