Gå til innhold

Er Hard Rock Cafe harry?


Fisker

Anbefalte innlegg

I Oslo har de free refill liksom. Til og med i Cairo - hvor dispensere er ukjent pga "litt dårlig kvalitet" på drikkevannet - var det free refill(fritt antall bokser). Så dette er nok international policy fra HRC.

6395138[/snapback]

 

 

jeg fant bare et kles utsalg på HRC i cairo :p , så ikke noe mat der

6396040[/snapback]

Der ute ved Giza-pyramidene? Den EKTE(med license og sånne ting...) Hard Rock Cafeen i Cairo ligger ved siden av Grand Hyatt-hotellet. Sikker på at det var der du var? :)

 

EDIT: Altså, den ligger innenfor sikkerhetskontrollen ut på den lille "øyen" eller hva vi skal kalle det som Grand Hyatt ligger på. Forøvrig et relativt koselig hotell. :)

6396218[/snapback]

 

 

var ute med pyramidene , var aldrig i det pene sentrum ( viste ikke det var noe sånt :p)

 

jeg bodde på et (såkalt) 3 stjerners hotell på en ellerannen hovedgate med utsikt til pyramidene ^^

 

var på skole tur så det var ikke så mye sitsing uten om skolens oppleg :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nettopp. Pyramidene ligger ikke i Cairo, men i Giza. Og jeg vet at der sjåføren har pleid å parkere, at det ligger et utsalg som akller seg Hard Rock Cafe. Men kommer du deg inn til "det pene sentrum", nærmere bestemt fem minutter utenfor, langs nilen, ligger det nylig bygde Grand Hyatt, ved siden av nå nedlagte, tidligere Le Meridien. I Det tidligere Le Meridien-bygget ligger det en offisiell Hard Rock Cafe. Pga dens amerikanske tilknyttning er det enda en sikkerhetskontroll før du får komme inn å spise der.

 

Har vært i Cairo et par ganger etter hvert. Grand Hyatt anbefales som hotell. Eventuelt er Intercontinental det mest sentrale du kan komme, ligger ved den store plassen (Sadaat-plassen??) midt i sentrum. Personlig foretrekker jeg Grand Hyatt, men selve rommene på IC er blandt de alller beste. På Grand Hyatt ser ihvertfall jeg på en junior suite som en nødvendighet.

 

Men, litt off-topic dette...

Lenke til kommentar

Joda, jeg tror skillet går ved den forsøplede elven.

 

Jeg har faktisk aldri møtt på tiggere i Cairo, kun i andre, mindre, egyptiske byer.. Og det eneste var skolebarn som tigget efter kulepenner.

 

Og bare sånn, jeg har "labbet" rundt i Cairo. Hele sentrum vil jeg tro, GIKK fra Grand Hyatt, bort til det borteste Hiltonhotellet, inn til Sadaatplassen(ved egyptisk musem - du var vel der) og det eldre Hiltonhotellet der, før vi fortsatte inn i gatene nordøst for Sadaatplassen. Mulig vakten holdt tiggere på avstand, men følte meg ikke utrygg i Cairo akkurat. Og som sagt, tiggere så ikke jeg..

Lenke til kommentar

Kjæresten min var på Hard Rock Cafè i Paris der hun kjøpte denne:

 

HRCJrHendrixTee_DT1.jpg

 

Litt lite bilde da, men skjorten er ihvertfall ikke harry! Hendrix rulez 4evah! ;)

 

Edit: Forstår faktisk at noen mener at det er harry. Det har liksom mistet sin betydning. Det er jo ikke helt det samme nå som det var før når det er slik som trådstarter beskriver. Når det skal være en cafè så skal det være en cafè og ikke en klesbutikk som det virker som det er, ihvertfall i New York eller hva det var. Har aldri vært på HRC selv da..

Endret av raziel014
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...