Gå til innhold

Bygging av Carputer - mATX - ok forslag?


Anbefalte innlegg

Har lyst å bygge meg en pc i bilen som kan fungere som dvd, mp3, divx, foto, harddisk, gps, bluetooth, handsfree, wifi osv.

 

Har i den sammenhengen vurdert dette oppsettet:

 

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=30393

 

Samt en slik motorisert VGA touch-skjerm:

 

http://www.carputer.no/Shop/product_info.p...58e9c102c4c9503

 

Er veldig usikker på cpu og spesielt hovedkort. Prosessoren skal vel være kurant men hva med hovedkortet? Er veldig usikker på alt som har med mATX da jeg kun har jobbet med ATX oppsett tidligere.

 

Tar gjerne imot forslag på kabinett, hovedkort osv. Tenkte bare å starte med en grei passe kraftig maskin akkurat nå og evt bygge på med bedre skjermkort og muligens digital lydutgang etterhvert.

 

Tenkte å kjøre dette opp mot en frontend, f.ex Road Runner samt GPS program med mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
har du sjekket ferdig setten til carputer , di virker veldi kurant til og bruke som midia pc i bilen

 

eneste di mangler er vel tråløst nett :/

6390785[/snapback]

 

 

Vel det er noen få grunner til at jeg la det fra meg:

 

1. koster 4 ganger så mye

2. har 1/4 så mye minne og 1/2 så kraftig cpu

3. har kun 2,5" hd som koster flesk og er for små for meg

 

Har mer enn nok plass til en mATX så no enda mindre trenger jeg strengt talt ikke. Da hadde jeg heller kjøpt en delvis defekt bærbar. Men takk for tilbakemeldingen none the same :)

Lenke til kommentar
Post gjerne en tilbakemelding når du har fått opp oppsettet ditt. Så veldig interersangt ut det der...

6391209[/snapback]

 

 

Ikke no problem, kan bli ganske interessant, har sett mange vellykkede oppsett men er så mye forskjellige utgangspunkt. Tror jeg vil satse på en mest bang for the buck løsning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...