Gå til innhold

Boss vs søppel

Akidon

Sier du boss eller søppel?  

380 stemmer

1. 1. Sier du boss eller søppel?

• Boss
      106
    • Søppel
      229
    • Blanding av begge to
      24
    • Bryr meg ikke.
      20

Anbefalte innlegg

Vet østlendinger hva et bekkalokk er da? Bergensere må ikke svare:P.

Husker det var en anmeldelse av en plate som het ..(sensur).. av bekkelokket. De som anmeldte cden ville at noen skulle fortelle hva et bekkalokk var:P

Endret av stakan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet østlendinger hva et bekkelokk er da? Bergensere må ikke svare:P.

Husker det var en anmeldelse av en plate som het ..(sensur).. av bekkelokket. De som anmeldte cden ville at noen skulle fortelle hva et bekkalokk var:P

6403107[/snapback]

Til informasjon heter det bekkalokk. Er fra Oslo, men har bodd storparten av mitt liv i Bergen så velger selvfølgelig å ikke svare.

Lenke til kommentar
Vet østlendinger hva et bekkelokk er da? Bergensere må ikke svare:P.

6403107[/snapback]

Til informasjon heter det bekkalokk. Er fra Oslo, men har bodd storparten av mitt liv i Bergen så velger selvfølgelig å ikke svare.

6403550[/snapback]

Seff, bare en liten typo.

Lenke til kommentar
du mener kumlokk :)

6403915[/snapback]

Yes, riktig det. :love:

6403918[/snapback]

vi sier kummelokk i ålesund, men likevel så klarer jeg jo å tenke meg frem til hva det er for noe. før du kom med hinta liksom. men østlendinger derimot .. :p ja,jeg vet at jeg drar alle over en kam nå. (det er meningen) ;)

østlendinger har ikke et snev av språkøre. når folk kommer å sier andre ting enn det de har hørt før så skjønner de ikke bæret. og de klarer ikke tenke seg til hva det kan bety heller :p (mine erfaringer iallefall)

Lenke til kommentar
Jeg sier søppel, trodde det het bøss jeg.... men men! :p Er ikke bøss/boss mer Vestland? Jeg har familie i Bergen, de sier bøss/boss alle sammen. Men jeg og de nesten alle andre på Østlandet sier søppel! (tror jeg! :))

6405018[/snapback]

Boss. (uttales båss), og kun boss, ikke bøss!

Lenke til kommentar

Jeg sier boss, er fra Bergen. Men gikk mer over til å si søppel da mine menige ikke forstod hva jeg mente når jeg ba de ta ut bosset :mrgreen: . Jeg føler meg veik og feminin hver gang jeg sier søppel, boss er litt mer schwung! over :cool:

Søppel er norsk og boss er bergensk. Som en 5 år gammal jente sa til min bror når han var 5 år; "Hvis du lærer meg bergensk, så skal jeg lære deg norsk". Er en viss sannhet i det der.

Jeg kommer aldri til å love å aldri stenge denne tråden her, slik som jeg dessverre lovet i ostediskusjonen. Orker ikke påkjenningen med en ny ostelignende diskusjon. Det var mentalt slitsomt... :wee:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...