Gå til innhold

Boss vs søppel

Akidon

Sier du boss eller søppel?  

380 stemmer

1. 1. Sier du boss eller søppel?

• Boss
      106
    • Søppel
      229
    • Blanding av begge to
      24
    • Bryr meg ikke.
      20

Anbefalte innlegg

Gjest Yoshi

Her, øst i Oslo, har jeg aldri hørt om ordet "boss" før. :p

Nærmeste jeg kommer er ordet "bøss" som for en tid siden ble brukt om flekker, støv og skitt, men ikke søppel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer opprinnelig fra Oslo men bodde ikke der i mer enn de fire første årene av mitt liv. Flyttet så til Bergen og der ble jo ordet boss flittig brukt. Bruker det selv konstant. Har aldri møtt på noen som ikke skjønner hva det ordet betyr så har igrunnen aldri vært et problem.

Lenke til kommentar

Når man prater så går det ikke ann å misforstå det som noe annet, dere bare skjønner ikke ordet. Hadde jeg pratet til dere om boss(muntlig), i riktig sammenheng, så hadde dere garantert ikke tenkt på Hugo Boss eller englesk boss, mafiaboss osv.

Aldri opplevd det hvertfall. Har derimot opplevd at østlandsfolk ikke skjønner snurten av hva jeg mener, så derfor sier jeg søppel til dere :p

(et) boss, bosset,bosskassa. osv.

Lenke til kommentar

i'm the boss ( :tease:)

Her i tromsø sier alle Søppel. Kan vedde på at halvarten ikke vet at de sier boss istedet for søppel der nede.

Men Søppel>du>boss

Jeg sier begge deler, men mest boss. Når jeg skriver blir det søppel. Derfor erklærer jeg herved at begge deler er like riktig å si.

6398500[/snapback]

Så det du skriver blir søppel? :tease:

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...