Gå til innhold

Boss vs søppel

Akidon

Sier du boss eller søppel?  

380 stemmer

1. 1. Sier du boss eller søppel?

• Boss
      106
    • Søppel
      229
    • Blanding av begge to
      24
    • Bryr meg ikke.
      20

Anbefalte innlegg

Er så rart. Før jeg var i militæret viste jeg ikke at det fantes folk som ikke skjønte hva boss betyr... Jaja møter heldigvis sjeldent på dem!

6390920[/snapback]

Dette er ihvertfall første gang jeg har hørt ordet "boss". :ermm: Jeg tror ikke jeg er alene om det heller.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Boss, bøss og søppel er tre sider av samme sak, faktisk også i følge ordbøkene.

Når det gjelder det vedkommende som sa "Heter det lastebil eller trailer?" som ett eksempel, vil jeg bare påpeke at det var ett søkt eksempel da en trailer og en lastebil er to forskjellige ting.

Trailer er gjerne trekkvogn + lang henger, evt trekkvogn, skap og henger, mens lastebil brukes til alt over 3,5tonn (satt på spissen)

Lenke til kommentar
SØPPEL er det flotteste ordet som finnes for dette.. errh.. overskuddsmateriellet i samfunnet.

Boss kan lett missforstås.

Jeeeg bor i nord-norge og her er det "søppel" over hele linja. :yes:

6392780[/snapback]

Det vet jo du ingenting om siden du er vant til at alle bruker ordet søppel?

Det er faktisk ingen misforståelser når det gjelder det ordet. Så noen tåpelig eksempler på at folk kan tro vi mener Boss{sjef på engelsk} eller Hugo Boss{parfyma}. For det første har jeg aldri opplevd at noen har trodd det, og for det andre så blir det bøyd på en annen måte.

Eneste problemet er at det ikke er alle som skjønner det. og de tenker ikke på andre ting,de sier "hææ?!" eller lignende. Fordi de ikke forstår ordet.

Så det så :tease:

Lenke til kommentar
Må man virkelig ta opp alle dialektforskjeller her på forumet?

Heter det "å rygge" eller "å bakke"

Heter det "hva er klokken?" eller "hvor mye er klokken"

Heter det "Norge" eller "Noreg"

Heter det "trailer" eller "lastebil"

6390748[/snapback]

Dette lurer eg også på, den typen tråder har absolutt ikkje noko diskusjonspotensiale. Alle skal informere om korleis dei uttaler ting og tang, eit par synest det er så på trynet å snakke dialekt og bruke "framandord" og resten henger seg på. :shrug:

Lenke til kommentar
Jeg er godt klar over at folk på østlandet ikke vet hva boss betyr. Det faller meg ganske unaturlig å si søppel, men jeg gjør det likevel. Østlendinger er dumme som et brød ;P

6391952[/snapback]

Husker i forfjord når eg var på Norway cap, var enb liten vissit på homenkollen.

der spurte eg en vakt om kor bosset var. ho viste det ikkje, så eg sa stille "åååååå retard" så gikk eg derfra å kastet bosset litt lengre vekke. :whistle:

Oj, trykte på Quote, istedet for rediger ^^

Endret av vegis
Lenke til kommentar
boss brukes her vertfall, men eg har bodd i bergen i 11 år da, så er vel litt påvirket pga det.

Eg bor på Sunnmøre, og dei fleste her sier "Bås" med lang "Å" :p

6394198[/snapback]

hvor på sunnmøre da? :hrm:

99,99% rundt meg{ og nei,jeg har ikke sjekka :p } sier båss. med kort å og to ss'er

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...