Gå til innhold

Er dette verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

:yes: Er det noe av disse komponentene jeg bør skifte for og få det enda bedre eller er dette bra nok. Har tenkt og bruke pc til nedlating og spill. Skal bruke ca 10-15+kr på dette. Hva med media senter? Har ikke peiling har bare valgt ut disse etter noen anbefalninger jeg har lest... . :dribble:My Webpage Endret av Billybob82
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bra oppsett, men jeg ville gitt beng i lydkortet. Hvis du ikke har tenkt å drive med avansert musikk da. Den integrerte lyden på hovedkortet er ofte mere en bra nok. Også ville jeg valgt 7900gt, et mye bedere kort til 3-400 kr mere. :)

6390924[/snapback]

Da var skjermkortet byttet ut.. Skal ikke drive med avansert musikk, men tror du at lydkortet som er integrert er bra nok... Dataten blir jo koblet opp mot anlegget til mp3 og film avspilling...??

Endret av Billybob82
Lenke til kommentar
Bra oppsett, men jeg ville gitt beng i lydkortet. Hvis du ikke har tenkt å drive med avansert musikk da. Den integrerte lyden på hovedkortet er ofte mere en bra nok. Også ville jeg valgt 7900gt, et mye bedere kort til 3-400 kr mere. :)

6390924[/snapback]

Da var skjermkortet byttet ut.. Skal ikke drive med avansert musikk, men tror du at lydkortet som er integrert er bra nok... Dataten blir jo koblet opp mot anlegget til mp3 og film avspilling...??

6390935[/snapback]

Det integrerte lydkortet funker supert til mp3 og film. Men hvis man er "lydfreak" og har ett anlegg til 70K, da kan det være en fordel med et dyrt lydkort. Men selv da vil nok et "normalt" øre slite litt med å høre forskjell :)

Lenke til kommentar

6390924[/snapback]

6390935[/snapback]

Det integrerte lydkortet funker supert til mp3 og film. Men hvis man er "lydfreak" og har ett anlegg til 70K, da kan det være en fordel med et dyrt lydkort. Men selv da vil nok et "normalt" øre slite litt med å høre forskjell :)

6391127[/snapback]

Er jo ikke verre enn at du prøver det integrerte lydkortet først. Hvis du ikke er fornøyd kjøper du et ekstra lydkort, et eldre SB audigy skulle være mer enn nok.

Hvis du er riktig uheldig (vet ikke om det lenger er et problem på dagens hovedkort) kan integrerte lydkort 'støye' litt grunnet plasseringen på hovedkortet, men det finner du fort ut. Ellers vil vel et lydkort (audigy f.eks) bruke en % eller to mindre cpu ved spill f.eks (i tillegg til støtte for nyere EAX), men ikke noe man vil merke.

Personlig bruker jeg det integrerte lydkortet til TV titting og mitt audigy til PC bruk. Er strålende fornøyd med begge.

Lenke til kommentar

6391127[/snapback]

Du trenger et dyrt lydkort dersom du skal drive med musikk. Dvs. innspilling av lyd, sampling, sequencing etc. Dersom det kun er snakk om spill/film er vel forsterker og høytaleroppsett mye viktigere?

Forøvrig, 2k for et Creative lydkort? Du får jo kort fra anerkjente produsenter av proff lydutstyr til den prisen... F.eks. Echo Audio.

Lenke til kommentar

Kjøp SATA disk, ikke ATA133. Bytt brenneren med en nyere modell. Vurder USB diskettstasjon i stedet for intern. Evt. 20" WS skjerm i stedet for vanlig 19". Jeg ville ha valgt ASUS' toppmodell i stedet for MSI-hovedkortet. Om nødvendig kan du spare inn litt penger på å gå for billigere (Corsair Value Select) RAM og hakket svakere CPU, men jeg ville bare ha droppet lydkortet.

Lenke til kommentar

Forøvrig, enig i at akrylkabinett kan være kult, men vær klar over at de er dårlige til å dempe støy. Derfor, maskinen vil sannsynligvis bråke en del. Derfor, om du er allergisk mot støy er akryl neppe et godt valg.

Samtidig, 400W strømforsyning kan kanskje holde, men høres egentlig litt lite ut?

Kunne vært lurt å bruke pengene du sparer på å kutte ut lydkortet på en 500-600W Mist strømforsyning?

Tror det er mange som undervurderer betydningen av en god strømforsyning :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...