skromt Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 http://stud.aitel.hist.no/~anderhol/ Noen kommentarer? Noen som finner bugs? Alt er vel motatt, og jeg tåler en støyt så bare vær frekk. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 hm, web-brower og adobe-photoshop farger går ikke helt overens ser jeg. Noen måte å fikse det på? Lenke til kommentar
Gjest medlem-77217 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hø? Jeg så først designet, men nå ser jeg det ikke Det var en edderkopp, og et spindelvev aight? Lenke til kommentar
skromt Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) jupp:) ok, får legge repeat og fargene som bakgrunn da? Men fant no fargene fra www.w3schools.com tror jeg no da;) Endret 27. juni 2006 av skromt Lenke til kommentar
skromt Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Hø? Jeg så først designet, men nå ser jeg det ikke Det var en edderkopp, og et spindelvev aight? 6391859[/snapback] Har du opera? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Bruk websikre farger 6391517[/snapback] Det er noe tull. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Bruk websikre farger 6391517[/snapback] Om du med det mener at man skal lagre jpg med fargeprofilen sRGB, så er jeg enig Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg mente ikke at han ikke skulle bruke annet enn websire farger, men hvis man bruker de websikre fargene både når man skriver kode og lager noe i photoshop, er man i hvertfall sikker på å få de samme fargene.. Lenke til kommentar
spock84 Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 (endret) Heh.. Det er man da også om man bruker den rette fargeprofilen for jpg-bilder. Stort sett der jeg vet at det kan oppstå problemer. Endret 27. juni 2006 av spock84 Lenke til kommentar
rønning Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg har selv opplevd at png bilder med bakgrunnsfarge ikke har matchet bakgrunn i css selv med den samme fargekoden Lenke til kommentar
skromt Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 så .png er no go? Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 PNG-24 med alpha-channel i IE er no go, PNG-24 med alpha-channel i Opera og FF er go! Kan fikses med en aldri så liten conditional comment i koden, som linker til et stilsett som bruker 8-bits PNG uten alpha-channel... Ikke verre enn det Lenke til kommentar
-morten Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Jeg har selv opplevd at png bilder med bakgrunnsfarge ikke har matchet bakgrunn i css selv med den samme fargekoden Det er fordi Photoshop osv lagrer gamma-verdier i PNG-filer. Denne verdien skal liksom gjøre at bildet ser likere ut på forskjellige skjermer, men det blir bare tull i web-sammenheng, nettopp fordi man skriver inn farger i html og css. Det er bare IE som bruker denne verdien til noe, så derfor blir det feil der. Løsningen er å fjerne gamma-feltet i alle PNG-filer som skal brukes på web, feks med TweakPNG. Dette har heller ikke noe med websikre farger å gjøre, som forøvrig er noe tull nå om dagen. Fargeprofiler har heller ikke en dritt å si for webbruk, siden ingen av nettleserene bruker den til noe. Kort sagt: Det er umulig å få fargene dine sånn som du vil, på alle skjermer. Det er så store variasjoner i folks skjermer, at det blir feil på noen av dem uansett. Selv om siden din bare er sort og hvit, vil det bli sort og grått på dårlige skjermer. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 (endret) Det skjer at Internet Explorer ikkje viser riktige fargar i PNG-filer, som er tydeleg merkbart om du skal la ei fil "gå i eitt" med bakgrunnen. Også utan alpha-kanalen. Endret 28. juni 2006 av Arve Systad Lenke til kommentar
aemil Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Ser ut som du mangler en doctype. Lenke til kommentar
skromt Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 joa takk for den, har ikke kommet så langt ennå Lenke til kommentar
skromt Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Hvordan skal jeg best mulig integrere Gjesteboken på siden nå? Har gjort en del modifiseringen. Synes Fieldset ramma er litt for brei! Kanskje fjerne en av alternativene. Hjemmeside eller noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå