Gå til innhold

Ny pc, tilbud så kjøper fort!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Ghost sa tidligere i denne tråden at man ikke kan bytte kjøler på det kortet du har kjøpt, det virker sant mtp at det er to kort klæsja sammen til ett. Om dette er sant vil det jo ikke være noe poeng i å kjøpe vga-kjøler. Ville kjøpt ett billigere hovedkort, hvorfor inni heiteste helvete bruke så mye penger på hk? Det koster flere hundre mer enn prosessoren. Dyrere hovedkort gir minimal ytelsesforskjell. Personlig ville jeg venta til dobbekjerneprosessorene til amd synker i pris, da får du en 3800+ x2 til nesten samme pris som den du har satt opp.

Lenke til kommentar

Jeg vil også ha gode tips og råd :) The Ghost og dere andre.

Jeg har valgt det hovedkortet fordi jeg skal oppgradere til en 5000+ når den blir nedsatt. Jeg må også ha ett hovedkort som støtter 7950GX2.

Takker for svar og gi gjerne gode råd og tips :thumbup:

Lenke til kommentar
Og skal du først ha singelcore så kjøp ddr2 677mhz da de ikke støtter noe høyere så sparer du noen penger. Det er FX og X2 CPUene som støtter 800mhz

Uups klarte hvist ikke å holde kjeft  :p

6393960[/snapback]

Hehe :p men skal jeg bytte ram når jeg kjøper x2 cpu? :hmm: eller støtter x2 cpuer 667mhz ram?

Takker for att du svarte igjen :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg må også ha ett hovedkort som støtter 7950GX2.

Alle nForce 5x0 korta støtter det selv om det ikke har 2*PCIe16x

6393969[/snapback]

Kan du gi meg link til ett hovedkort som støtter 7950GX2 og de andre komponentene i oppsettet mitt da? :D

Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar
Det støtter 677mhz ram, men det blir vel som og kjøpe pc2700 ram når pc3200 er det som kommer for og bli en standar ...

Og hvis du skal ha X2 CPU så kjøper du 800Mhz ram nå da det blir billigere enn og bytte til det seinere ...

6393981[/snapback]

Nå datt jeg litt av. Jeg har laget til dette oppsettet. Ser det bra ut? Kan jeg bytte til en x2 cpu senere?

Lenke til kommentar

Jeg følger dine råd jeg :p bestiller alt fra netshop. Men hvordan får jeg dem til å sette sammen datamaskinen min?

Hvilken kjøling burde jeg bestille? Må vere fra netshop.

Bestiller dette fra netshop

Endret av _Mathias_
Lenke til kommentar
Siden du skal kjøpe X2 5000+ snart så kjøper du ram på 800mhz ....

De OCZ til 2000,- virker greie, Skal du klokke ?

Dette er den eneste AM" kjøleren på netshop.no

6394317[/snapback]

Jeg tror ikke det blir x2 cpu på en stund, så jeg tar 667mhz ram, skal ikke klokke. Men hvilken viftestyring? Trenger jeg andre vifter?

Hvordan får jeg dem til å sette sammen pcen min? :hmm:

Lenke til kommentar

Sender dem en mail og spør om dem kan gjøre det eller om du må markere et felt når du bestiller eller er jeg ikke helt sikker , men er nokså sikker på at de kan gjøre det ...

Vifter følger det med kabinettet så der trenger du ingen fler (er heller ikke plass fler). Skal du ha vifte styring så er Zalman fan mate 2 ideel. Men når du velger et så dyrt hovedkort så skulle man tro det skulle gå ann å stille på vifte rpm i bios/windows ...

Neste innlegg på side 3 :D

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...