hamrek Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Hei! Kjøpte dette akksesspunktet(3Com OfficeConnect 108 Mbps) for et par dager siden og er forsåvidt godt fornøyd! Lett å sette opp og relativt god dekning, men jeg trenger bedre dekning og vil derfor kjøpe en ekstern antenne! Det jeg lurer på da er hva slags kobling/kontakt jeg skal kjøpe til denne. Er det SMA Male, SMA Female eller er det noe annet? En annen ting som irriterer meg er at jeg ikke får kjørt i SuperG(108Mbps). Vet dere om noe som kan være årsak til det? Jeg kobler til akksesspunktet med mitt innebygde trådløse wlan-kort. Kan det være at det ikke støtter SuperG og at jeg må kjøpe et nytt trådløst PCMCIA-kort?? Håper dere kan hjelpe meg!! Endret 26. juni 2006 av hamrek Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Skal du bruke 108mbits, trenger du nettverkskort i den andre enden med støtte for 108Mbits. Sånne Super G standarer og lignende er produsent spesifikke, og du må dermed ofte også ha utstyr fra samme produsent som støtter Super G for å få den aktuelle hastigheten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå