Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nettverks problemer. Trenger Hjelp fort.

Anbefalte innlegg

Hei dere.

Har en slik ruter: https://prisguiden.no/product.php?productId=17290

Har koblet til den ene pc'en med vanlig nettverkskabel og nettverkskort.

Så min pc, som jeg har en USB adapter på: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302973

Mitt problem er at min pc, som jeg har installert USB adapter på ikke finner ruteren.

Altså den USB-adapteren finner en ruter i nabolaget som heter eduardo, men ikke min ruter om ikke står lengre ifra enn 5 meter som heter 3com.

Så jeg tok bærbaren min med trådløst nettverks kort til der pc'en min står, den fikk full signal. Ruteren har en rekkevidde på 90/100meter.

Noen som opplevd lignende eller har no svar på noe sånt?

Takker på forhånd.

Edit: Tenker på å kjøpe denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313750

Noen som har noen ideer? Vil gjerne ha samme nettverkskort som rutern?

Har hørt at Nettverkskort kan skape problemer inni pc'en, noen som har hørt lignende?

Endret av n0rdisseN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leste på komplett om dongelen:

PRØV det som står i anmeldelsen av produktet

Anmelder: Troll

Jeg har kjøpt og bruker 2 av disse på hver sin PC, det fungerer utmerket og jeg har nesten ingenting å si på denne adapteren. Det eneste er at den *kan* fungere dårlig med Wireless Zero Configuration som er standard trådløs-tilkobling i bla.a XP SP2, hvor den oppleves som veldig ustabil og at den kobler til på nytt hele tiden. Jeg opplevde dette selv, men etter å ha stanset WZC service'n som kjører i Windows og gått over til å bare bruke programvaren som følger med - så forsvant problemet helt, har ikke blitt frakoblet siden. Bruker WEP kryptering, har ikke testet med WPA enda. Anbefales greit!

eller dette

Anmelder: Daggi7

Trøblet litt med å få koblet opp denne. Var plaget med hurtig connect/deconnect - men etter et besøk på hjemmesiden med ny driver + utility ble det hele så greit. Virker som Adapteren er litt følsom for betongmurer... Krysser fingrene.

Endret av moav
Lenke til kommentar
Leste på komplett om dongelen:

PRØV det som står i anmeldelsen av produktet

Anmelder: Troll

Jeg har kjøpt og bruker 2 av disse på hver sin PC, det fungerer utmerket og jeg har nesten ingenting å si på denne adapteren. Det eneste er at den *kan* fungere dårlig med Wireless Zero Configuration som er standard trådløs-tilkobling i bla.a XP SP2, hvor den oppleves som veldig ustabil og at den kobler til på nytt hele tiden. Jeg opplevde dette selv, men etter å ha stanset WZC service'n som kjører i Windows og gått over til å bare bruke programvaren som følger med - så forsvant problemet helt, har ikke blitt frakoblet siden. Bruker WEP kryptering, har ikke testet med WPA enda. Anbefales greit!

6389841[/snapback]

Hvordan kan jeg evt. Skru av WZC service'n da?

Noen forslag takk?

Lenke til kommentar

Stopp den i services (tjenester på norsk)

Instillinger -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Tjenester

Finn Wireless Zero Configuration og stopp den manuellt

Endret av moav
Lenke til kommentar
Stopp den i services (tjenester på norsk)

Instillinger -> Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Tjenester

Finn Wireless Zero Configuration og stopp den manuellt

6389897[/snapback]

Okey, takker. Noen som har noen andre forslag?

Tror dere at det kanskje vil funke ved å formatere pc'en?

Lenke til kommentar
Hva er det med folk å formatere for alt mulig små tjafs.

Det er sikkert kun et driver problem med dongelen.

Last ned nyeste driver pluss util. Se om det funker først

6389975[/snapback]

Hvordan kan jeg laste ned nyeste driver når jeg ikke har tilgang til internett på den pc'en?

Du mener driver for USB-adapteren, ikke sant?

Endret av n0rdisseN
Lenke til kommentar

Har samme løsning (ruter og USB-antenne) fra 3com, på ei maskin oppe, sitter med laptop med Wlan nå.

3com var nøye med og påpeke at programvaren (fra 3com) skulle legges inn før en satte USB-antenna i maskina. Om det er gjort omvendt kan det kanskje være grunnen til problema - fjern antenna, avinnstaller og prøv 3com sin måte om det ikke er gjort på første forsøk.

Fulgte 3com sin metode og maskina har vært på nett i 1,5 år :innocent:

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...