R_N Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Er det flere som har problemer med at "SafeNet inc" bomber linjen? Protowall går nesten berserk av å holde følge med loggingen. [EDIT] Noen som vet hvordan man kan få dem til å stoppe? Endret 26. juni 2006 av R_N Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Hva er safenet da? Inn eller utgående trafikk? Lenke til kommentar
BKB Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Mener å huske SafeNet dominerte lista over blokkeringene til peerguardian2 her. Gadd ikke tenke noe mer over det da. Regna med det bare var random infiltreringsforsøk. Lenke til kommentar
R_N Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Jeg blokkerer både utgående og innkommende trafikk. De "bomber" meg konstant. Men nå har det roet seg betydelig. Det er ikke 50 "Blocked packets" pr 30 sek lengre, men ca 10-15 pr min. Dette skjer selv om jeg ikke downloader noe. Etter litt googling finner jeg følgende info om dem. ----- SafeNet, Inc. SafeNet is the seventh largest global player in information security, and is the market leader in several critical security technologies ... ----- Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Tipper du har funnet feil SafeNet, tror du har litt Spyware: http://www.safer-networking.org/en/threats/170.html |2mmy| Lenke til kommentar
R_N Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Har akkurat installert Spybot S&D og kjørt den. Fant ingen problemer som beskriver SafeNet. Det eneste den fant var coockies. Nå har jeg heller ingen forekomster av SafeNet inc i loggen den siste timen. Ser ut til at det plutselig stoppet av seg selv... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Prøv denne: http://housecall.trendmicro.com/ Lenke til kommentar
R_N Skrevet 27. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2006 Trendmicro fant ingen ting. Loggen viser nå at SafeNet ikke har vært i nærheten av å "bombe" meg siden timene. Det er kun sporadiske "besøk" siden kl 12.15 og siste forekomst i loggen er kl 14.37. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 Du kan prøve PeerGuardian 2. Det er et IP-filter program som laster ned lister med ulumske IP'er som maskinen din da ikke reagerer på. Dersom SafeNet prøver å bombe linja di, og PeerGuardian har dem på lista si, så vil det i praksis bli som om maskinen din ikke eksisterer for SafeNet, og jeg vil tro den vil stoppe å sende deg pakker etterhvert. Merk at PG2 kan skape trøbbel med andre programmer, som f.eks Steam får ikke kontakt med Valve dersom PG2 er påslått. Du kan dog søke i lista over blokkerte IP'er og la Valve få slippe igjennom. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå