Tyvemeter Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Ny her i dette nyttige forumet som har hjulpet meg mange ganger. Har lest litt i "Sticky's" men føler behov for litt mer rettledning... Her er min utfordring: -Er ubereist i nettverksoppsett og ønsker litt innspill til utstyr som kreves. -Jeg har fiberkabel (Lyse er leverandør) inn i huset til en hjemmesentral der pc, tlf og tv kobles til. Fra hjemmesentralen er det en egen utgang til PC'en som er koblet direkte til nettverkskortet (ingen router, svitsj eller lign.) - Hjemmesentralen er plassert 1 m fra min stasjonære PC i kjelleren (vanlig nettverkskabel) - Hva trenger jeg av utstyr for å etablere et trådløst nettverk til resten av huset. mens den stasjonære PCn fortsatt er kablet? - Det som er aktuelt å koble til: Bærbar PC, Xbox i 1. etg., squeezebox (trådløs streaming av musikk fra den stasjonære PCn til stereoanlegget i stua i 1. etg og/eller på sikt mediacenter PC/evt. trådløs medieavspiller til TV). - Aksesspunkt, router?? er grønn her Takk for innspill! Tyvemeter Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Heisann! Velkommen til forumet! Jeg er heller ingen ekspert på dette, men. Du trenger ikkenoe annet en en trådløs router med innebygget switch. Skjekk prisguide.no for å finne en passende en! Det skal være rimelig enkelt å sette opp. Kabelen fra sentralen til en port merket WAN, og en kabel fra en av LAN portene til PC'n. Du bruker en nettleser på PC'n din for å konfigurere routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå