Gå til innhold

Problemer med MSI KT4-Ultra

nikey

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heisann!

Jeg har nøyaktig samme problem og har sett flere med dette problemet. Tror det nye kortet til MSI trekker veldig mye strøm. Sannsynligvis er det strømforsyningen som ikke holder mål, men hvis du er litt tålmodig skal jeg gi deg et svar på dettte. Jeg har lagt ut en post på msi sitt forum å får nok et svar på dette snart. Hvis du har en gammel cpu athlon eller duron så vil nok kortet boote med en av disse pga av at disse cpuene bruker mindre strøm enn disse xp cpuene. Jeg regner med du bruker en xp...

Men som sagt skal komme tilbake til denne posten når jeg har funnet problemet. Gir meg ikke før det er løst.

Lenke til kommentar

Hvis dere søker litt på forumet så ser dere det at andre har hatt samme problemet med KT3 Ultra2.

Det dere må gjøre er å resette BIOS før første oppstart.

Forumet beste side finner du her.

[ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-14 11:55 ]

Lenke til kommentar

Hallo,

Satt opp PC for en jeg kjenner og fikk samme problemet. Hadde 230W PSU, PC'en nektet å starte, satt i en 235W PSU og den startet, men den var veldig ustabil. Etter anbefalinger fra en annen kompis som jobber på verksted hos REC, så satt jeg inn en 300W PSU og det fungerer uten problemer, men hvis du sjekker hjemmesidene til MSI så anbefaler dem 340W PSU eller høyere (Dette er hvis alle kontaktene på HK blir utnyttet) -> Alle vifte utgangene er brukt, 6IDE og 2 SATA disker, 6 PCI kort og 1 AGP kort... Så jeg anbefaller rundt 300W, du må nesten se på hva du skal sette i PC'en først:

PS CPU er en XP 2400+...

Lenke til kommentar

brukte et gammelt g450 16mb AGP.

byttet det ut med sapphire r9700 idag.

da fungerte det. leste en plass på msi forumet at msi kortet hadde problemer med visse agp kort!

menneh Kt4-ultra + R9700 var ikke så bra compo alikevel :/. masse lockups venter på ny bios ifra msi snart!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-14 02:11, skrev nikey:

heisann, fikk nettopp KT4-Ultra kortet med bleutooth, serial ata osv.

problemet er at jeg ikke får startet kortet i det hele tatt, Power supplyen fungere.

Pcn vil ikke starte! noen som vet hva som kan være problemeT?

Hei hei. Jeg har også fått nettopp fått MSI KT400 kortet. Da jeg gikk inn i BIOS for å endre FSBen, *fant dumme lille meg ut at jeg skulle sette FSBen opp på 150 i stede for 133. Da ville ikke maskien starte... Trodde jeg hadde brent CPUen, men NEI. Tok derfor ut "BIOS batteriet", lot det ligge en liten stund, også der etter sette det inn igjen. BIOSen hadde da "restartet" og alt gikk bra.

*ikke spør hvorfor... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-14 02:11, skrev nikey:

heisann, fikk nettopp KT4-Ultra kortet med bleutooth, serial ata osv.

problemet er at jeg ikke får startet kortet i det hele tatt, Power supplyen fungere.

Pcn vil ikke starte! noen som vet hva som kan være problemeT?

Hei hei. Jeg har også fått nettopp fått MSI KT400 kortet. Da jeg gikk inn i BIOS for å endre FSBen, *fant dumme lille meg ut at jeg skulle sette FSBen opp på 150 i stede for 133. Da ville ikke maskien starte... Trodde jeg hadde brent CPUen, men NEI. Tok derfor ut "BIOS batteriet", lot det ligge en liten stund, også der etter sette det inn igjen. BIOSen hadde da "restartet" og alt gikk bra.

*ikke spør hvorfor... :smile:

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...