nikey Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 heisann, fikk nettopp KT4-Ultra kortet med bleutooth, serial ata osv. problemet er at jeg ikke får startet kortet i det hele tatt, Power supplyen fungere. Pcn vil ikke starte! noen som vet hva som kan være problemeT? Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Heisann! Jeg har nøyaktig samme problem og har sett flere med dette problemet. Tror det nye kortet til MSI trekker veldig mye strøm. Sannsynligvis er det strømforsyningen som ikke holder mål, men hvis du er litt tålmodig skal jeg gi deg et svar på dettte. Jeg har lagt ut en post på msi sitt forum å får nok et svar på dette snart. Hvis du har en gammel cpu athlon eller duron så vil nok kortet boote med en av disse pga av at disse cpuene bruker mindre strøm enn disse xp cpuene. Jeg regner med du bruker en xp... Men som sagt skal komme tilbake til denne posten når jeg har funnet problemet. Gir meg ikke før det er løst. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hvis dere søker litt på forumet så ser dere det at andre har hatt samme problemet med KT3 Ultra2. Det dere må gjøre er å resette BIOS før første oppstart. _________________ Forumet beste side finner du her. [ Denne Melding var redigert av: zn00ker på 2002-10-14 11:55 ] Lenke til kommentar
BUFF Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hallo, Satt opp PC for en jeg kjenner og fikk samme problemet. Hadde 230W PSU, PC'en nektet å starte, satt i en 235W PSU og den startet, men den var veldig ustabil. Etter anbefalinger fra en annen kompis som jobber på verksted hos REC, så satt jeg inn en 300W PSU og det fungerer uten problemer, men hvis du sjekker hjemmesidene til MSI så anbefaler dem 340W PSU eller høyere (Dette er hvis alle kontaktene på HK blir utnyttet) -> Alle vifte utgangene er brukt, 6IDE og 2 SATA disker, 6 PCI kort og 1 AGP kort... Så jeg anbefaller rundt 300W, du må nesten se på hva du skal sette i PC'en først: PS CPU er en XP 2400+... Lenke til kommentar
nikey Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 tror ikke det er strømforsyningen som er fiel hos meg, Bruker Enermax 550 Watt eller så var det 500 watts. kjøpte den lenge siden så jeg husker ikke. har prøvd å resette bios, men til ingen nytte Lenke til kommentar
nikey Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 bruker en gammel athlon forresten. venter på 2800+ skal komme i hyllene. en 1400 (266) Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hmm...Da har du kanskje en ram-brikke som ikke fungerer med det hovedkortet.HVis du ser på msi sin hjemmeside har de en liste over ram som funker med ditt hk. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Sjekk om det er kortslutning mellom hovedkortet og kabinettet, f.eks hvis en av de skruene som sitter under hovedkortet sitter på feil plass eller no, for da starter ikke strømforsyningen. Lenke til kommentar
nikey Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 ah, fant ut koffor den ikke fungerte! MSi nekter visse Skjermkort. Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 hmmm...hvilke skjermkort?Hvordan fant du ut det? Hva gjør du med det? Lenke til kommentar
dark^dog Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 Hadde samme problem som dere beskriver, men i mitt tilfelle var CPU ødelagt. Prøvde en ny, og da funket alt. Hva indikerer LED lysene på baksiden av maskinen din da? Lenke til kommentar
nikey Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 brukte et gammelt g450 16mb AGP. byttet det ut med sapphire r9700 idag. da fungerte det. leste en plass på msi forumet at msi kortet hadde problemer med visse agp kort! menneh Kt4-ultra + R9700 var ikke så bra compo alikevel :/. masse lockups venter på ny bios ifra msi snart! Lenke til kommentar
Zachzi Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Det kom en ny bios i dag, men den fikset noe usb 2.0 tull. Til meg var problemet en skadet cpu.Den funket på mitt gamle hk, men ikke på det nye.Fikk ny cpu av komplett så nå er alt vel. Lenke til kommentar
Anonymius Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 02:11, skrev nikey:heisann, fikk nettopp KT4-Ultra kortet med bleutooth, serial ata osv.problemet er at jeg ikke får startet kortet i det hele tatt, Power supplyen fungere.Pcn vil ikke starte! noen som vet hva som kan være problemeT? Hei hei. Jeg har også fått nettopp fått MSI KT400 kortet. Da jeg gikk inn i BIOS for å endre FSBen, *fant dumme lille meg ut at jeg skulle sette FSBen opp på 150 i stede for 133. Da ville ikke maskien starte... Trodde jeg hadde brent CPUen, men NEI. Tok derfor ut "BIOS batteriet", lot det ligge en liten stund, også der etter sette det inn igjen. BIOSen hadde da "restartet" og alt gikk bra. *ikke spør hvorfor... :smile: Lenke til kommentar
Anonymius Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-14 02:11, skrev nikey:heisann, fikk nettopp KT4-Ultra kortet med bleutooth, serial ata osv.problemet er at jeg ikke får startet kortet i det hele tatt, Power supplyen fungere.Pcn vil ikke starte! noen som vet hva som kan være problemeT? Hei hei. Jeg har også fått nettopp fått MSI KT400 kortet. Da jeg gikk inn i BIOS for å endre FSBen, *fant dumme lille meg ut at jeg skulle sette FSBen opp på 150 i stede for 133. Da ville ikke maskien starte... Trodde jeg hadde brent CPUen, men NEI. Tok derfor ut "BIOS batteriet", lot det ligge en liten stund, også der etter sette det inn igjen. BIOSen hadde da "restartet" og alt gikk bra. *ikke spør hvorfor... :smile: Lenke til kommentar
xardas Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 jeg hadde samme problemet som deg! jeg har bestillt ny Cpu og alt det der:) får håpe det virker da:) jeg har bruker den gammle prossesoren det virker fint:) Lenke til kommentar
xardas Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 **** at jeg ikke fant ut dette før nå. jeg hadde asus hovedkort før det var ikke bra med r9700 pro :/ så bestilte jeg ny CPU amd xp2200 så MSI kt-4 ultra så støtter det verken den nye cpu`en min eller den nye prossesoren forbanna dritt Lenke til kommentar
xardas Skrevet 15. oktober 2002 Del Skrevet 15. oktober 2002 hvor kan jeg laste ned den nye biosen til MSI og hvordan opgradere jeg den? er det vanskeligt? Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 20. august 2003 Del Skrevet 20. august 2003 om maskinen starter, det er bare ikke no på skjermen.. heller ikke no lyd av høytaleren.. kan det fortsatt være for lite strøm som er feilen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå