Pål-Espen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 hvem er etter deres mening beste gitaristen? Lenke til kommentar
Frigg33 Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er mange gode.. men tidenes beste må være Steve vai Lenke til kommentar
DurinVIII Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Plz da, søk. https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...te++%2Bgitarist Lenke til kommentar
Demonfudge Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Jeg synes Stevie Ray Vaughan er tidenes beste gitarist. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Det er ikke mulig å gi noe ordentlig svar på spørsmålet, fordi en slik grad av nøyaktighet også krever fullstendig objektivitet. Siden det er snakk om smak og behag, er dette klin umulig å få til. Jeg synes f.eks. Steve Vai er en teknisk dyktig gitarist, men musikken hans er ikke videre spennende. Det vil til en viss grad være mulig å bestemme hvilken gitarist som er mest teknisk dyktig, hvem som spiller fortest (Markus Paus) osv, men det går IKKE an å få et ordentlig svar på hvem som er verdens beste gitarist. Slike spørsmål overlater jeg til musikkbladene, som i mangel på noe bedre å skrive om flere ganger i året henfaller til slike lister. Min favorittgitarist akkurat nå er i hvert fall Leo Kottke. Lenke til kommentar
Neppe Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Finnes jo ikke svar på det ? Men søk etter en fyr som heiter Jerry C. Synes han er god Lenke til kommentar
Pål-Espen Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 Finnes jo ikke svar på det ? Men søk etter en fyr som heiter Jerry C. Synes han er god 6389346[/snapback] JerryC er mest kjent for sin Canon Rock, den er bra, men synes ikke han er best, er Vai, Petrucci å Malmsteen helt øverst bør Vai vere, både for spillinga og valg av gitarer, ikke mange gitarer som er bedre enn JEM ug Universe noen sett G3 filmene? Lenke til kommentar
Sobye Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Har ikke hørt alle der ute, men favorittene er Mark Knopfler og Angus Young. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Sikkert nok med denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=418500 Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 SRV, uansett. Han hadde innlevelse. Du skjønner, kjære leser. Du trenger ikke Malmsteen-ferdigheter for å spille gitar. Du trenger kun innlevelse, slik at det du spiller høres ordentlig bra ut! Vai, og gjengen kan spille, men sjel? Har soloene deres det? Neppe. Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Du kan høre på Malmsteen og tenke, wow, det var raskt, eller så kan du høre på SRV å tenke, wow, det er bra musikk! Malmsteen går jeg lei av etter en låt... Lenke til kommentar
Pål-Espen Skrevet 26. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2006 SRV, uansett. Han hadde innlevelse. Du skjønner, kjære leser. Du trenger ikke Malmsteen-ferdigheter for å spille gitar. Du trenger kun innlevelse, slik at det du spiller høres ordentlig bra ut! Vai, og gjengen kan spille, men sjel? Har soloene deres det? Neppe. 6389640[/snapback] å hva er definisjonen på å spille med sjel? har hørt på et amerikansk gitarforum at malmsteen spiller med sjel. han er rå teknisk, men jeg synes ikke han spiller med sjel, å han har bra musikk. steve vai spiller med sjel, å er rå teknisk. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) SRV, uansett. Han hadde innlevelse. Du skjønner, kjære leser. Du trenger ikke Malmsteen-ferdigheter for å spille gitar. Du trenger kun innlevelse, slik at det du spiller høres ordentlig bra ut! Vai, og gjengen kan spille, men sjel? Har soloene deres det? Neppe. 6389640[/snapback] Vai lever seg ganske godt inn i soloene sine. Og det skjønner nok du også når du leser om alle de syke mentale øvelsene han utfører, kun for gitaren sin del, eller tar gitarkurset hans. Noe som også gjør at han er blant de mest cheesy personer som noengang har vandret på kloden. Og, for å definere Malmsteen: Vaniljesaus på sjokoladepuddingen er godt, men når du hiver på 7 liter vaniljesaus, da er det ikke godt lenger. Endret 26. juni 2006 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Og, for å definere Malmsteen: Vaniljesaus på sjokoladepuddingen er godt, men når du hiver på 7 liter vaniljesaus, da er det ikke godt lenger. 6389753[/snapback] Akkurat som jeg skulle sagt det selv! Forresten, til tross for at Vai er rå på gitaren, ser han ikke ut! Hmm, tror det er en sammenheng mellom det å være god på et instrument og det å være stygg bare se på: Malmsteen Steve Vai SRV Endret 26. juni 2006 av _Glory_Host Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 å hva er definisjonen på å spille med sjel? 6389728[/snapback] Det kan ikke defineres, kan vanskelig forklares, men det finnes likevel. Tenk det. Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) SRV, uansett. Han hadde innlevelse. Du skjønner, kjære leser. Du trenger ikke Malmsteen-ferdigheter for å spille gitar. Du trenger kun innlevelse, slik at det du spiller høres ordentlig bra ut! Vai, og gjengen kan spille, men sjel? Har soloene deres det? Neppe. 6389640[/snapback] å hva er definisjonen på å spille med sjel? har hørt på et amerikansk gitarforum at malmsteen spiller med sjel. han er rå teknisk, men jeg synes ikke han spiller med sjel, å han har bra musikk. steve vai spiller med sjel, å er rå teknisk. 6389728[/snapback] Jeg har til gode å høre Vai spille noe som er like bra som Stevie Ray Vaughan sitt materiale. SRV, uansett. Han hadde innlevelse. Du skjønner, kjære leser. Du trenger ikke Malmsteen-ferdigheter for å spille gitar. Du trenger kun innlevelse, slik at det du spiller høres ordentlig bra ut! Vai, og gjengen kan spille, men sjel? Har soloene deres det? Neppe. 6389640[/snapback] Vai lever seg ganske godt inn i soloene sine. Og det skjønner nok du også når du leser om alle de syke mentale øvelsene han utfører, kun for gitaren sin del, eller tar gitarkurset hans. Noe som også gjør at han er blant de mest cheesy personer som noengang har vandret på kloden. 6389753[/snapback] Hva er kos med TITITITITØRØTLTLTITITITITITIITITBIBIBIBPIPIPIPIPIPIPIPERTERTERTERTERTERETERETE? Sånn spiller Stevie Vai. Jeg har tatt gitarkurset hans, jeg har hørt mye på han. Jeg har fremdeles tilgode å høre noe BRA fra han. Stevie Ray Vaughan & Double Trouble - [Greatest Hits CD1 #07] Crossfire. Ohyes. Skal du høre noe med sjel? Stevie Ray Vaughan - Crossfire eller Stevie Ray Vaughan - Texas Flood. Endret 26. juni 2006 av Hylo Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 noen sett G3 filmene? 6389439[/snapback] Seff SRV, uansett. Han hadde innlevelse. Du skjønner, kjære leser. Du trenger ikke Malmsteen-ferdigheter for å spille gitar. Du trenger kun innlevelse, slik at det du spiller høres ordentlig bra ut! Vai, og gjengen kan spille, men sjel? Har soloene deres det? Neppe. 6389640[/snapback] Jeg synesda både vai og malmsteen har sjel, og innlevelse. Petrucci derimot opptrer som en robot når man ser ham på scena, så fort det er litt tempo på sangene. Noe som også gjør at han er blant de mest cheesy personer som noengang har vandret på kloden.6389753[/snapback] Eventuelt en av de råeste personene som har vandret på denne kloden? PS, jeg er ingen fanboi, jeg bare synes at han er en spennende musiker. Og, for å definere Malmsteen: Vaniljesaus på sjokoladepuddingen er godt, men når du hiver på 7 liter vaniljesaus, da er det ikke godt lenger. 6389753[/snapback] Jeg synes det er bedre med 7 liter vaniljesaus uten vaniljesaus Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 (endret) Darrell Lance Abbot, var den beste gitaristen noensinne. Endret 26. juni 2006 av Rune_F Lenke til kommentar
hylo Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Malmsteen og Vai lever på soloene sine, Vaughan lever heller på musikken. All sjel som er i musikken. I tillegg til dette, er han en helvetes god musiker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg