Dragen Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Morn. Siden jeg skal flytte om ei uke, så jeg litt mer veggplass siden hybelen er større. Så er det noen som vet om noen norske webshops som selger filmplakater? har sett på poster-paradise.no, men er det flere? Lenke til kommentar
torerik Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvorfor norske? Allposters.com er for plakater hva amazon er for bøker. Poster Paradise er forresten flinke til å skaffe ting; de får tak i det meste. Prismessig er min (noe tynne) erfaring at PP og Allposters kommer relativt likt ut prismessig, så da handler jeg heller hos PP. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Du kan jo se på Zazzle som har en drøss med plakater, mye er ikke film plakater og en kan selge egne plakater der Ellers kan du se på filmplakater.no som en venn av meg er med på. Noen av plakatene der er nok litt dyre fordi det er samleobjekter. Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Hvorfor norske? Allposters.com er for plakater hva amazon er for bøker. Poster Paradise er forresten flinke til å skaffe ting; de får tak i det meste. Prismessig er min (noe tynne) erfaring at PP og Allposters kommer relativt likt ut prismessig, så da handler jeg heller hos PP. 6398300[/snapback] det er da vel toll og tull på plakater? men jeg tror jeg heller går på FRS og sjekker om de har de plakatene jeg skal ha Lenke til kommentar
Dragen Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Du kan jo se på Zazzle som har en drøss med plakater, mye er ikke film plakater og en kan selge egne plakater der Ellers kan du se på filmplakater.no som en venn av meg er med på. Noen av plakatene der er nok litt dyre fordi det er samleobjekter. 6398408[/snapback] Utifra bildene til filmplakater.no, så bretter de plakatene. Og plakater med brett er ikke noe pent. Ikke hadde de plakater til nye filmer heller Men konseptet er bra, likte de gamle James Bond plakatene. Old School! Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 det er da vel toll og tull på plakater? men jeg tror jeg heller går på FRS og sjekker om de har de plakatene jeg skal ha 6398456[/snapback] Toll er det ikke, men det kan være det er moms. Det er trykket matriale så på en måte så burde det vel gå igjennom uten moms slik som bøker, men jeg er ikke sikker. Hvis du klarer å bestille og få det til under 200 kroner så vil om det er moms eller ikke, ikke ha noe å si. Lenke til kommentar
pertm Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Utifra bildene til filmplakater.no, så bretter de plakatene.Og plakater med brett er ikke noe pent. Ikke hadde de plakater til nye filmer heller Men konseptet er bra, likte de gamle James Bond plakatene. Old School! 6398495[/snapback] Jeg har en plakatt som jeg fikk av han ene som startet den butikken og den var i en rull så jeg regner ikke med at de bretter dem. Jeg antar at det var fra butikken han hentet plakatten. Lenke til kommentar
torerik Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Det er trykket matriale så på en måte så burde det vel gå igjennom uten moms slik som bøker, men jeg er ikke sikker. 6398509[/snapback] Dette gjelder så vidt jeg vet kun ting som har ISBN-nummer; altså ikke plakater. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 www.poster-paradise.no er den norske importøren av postere, disse er det som formidler posterne du ser til salgs i musikksjapper feks. De selger også til privatpersoner - og har STORT utvalg . Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 www.poster-paradise.no er den norske importøren av postere, disse er det som formidler posterne du ser til salgs i musikksjapper feks. De selger også til privatpersoner - og har STORT utvalg . 6414350[/snapback] Er de raske med å sende? Har nettopp bestilt derfra. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Det husker jeg faktisk ikke - bestillte derfra for 2.5 år siden, men tror det ja. De pakker iallefall alt skikkelig i et rundt papprør - så alle postere er helt uskadede når de kommer fram. Lenke til kommentar
skarelve Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Heisan, Det er forskjell på originale plakater - som blant annet selges på www.filmplakater.no - og reproduksjoner. Originale plakater er samleobjekter som stiger i verdi som andre kunstgjenstander. Reproduksjoner kan sammenlignes med f.eks kunstplakater - fine å se på, men det ikke det ekte bildet. Frem til midten av 80-tallet ble alle filmplakatene brettet for å lettere kunne sendes ut til kinoene. Derfor finner man knapt rullede versjoner fra før dette. De som finnes er enten ekstremt dyre eller fake. Etter dette ble det mer vanlig å rulle og idag er alt rullet. Er du interessert i filmplakater kan du gjerne lese mer i plakatskolen til www.filmplakater.no Lenke til kommentar
kosh Skrevet 12. juli 2006 Del Skrevet 12. juli 2006 Større problem å finne rammer som passer... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Større problem å finne rammer som passer... 6477625[/snapback] Ja, hvor finner man f.eks sånne enkle lister som man hadde på plakater før. Man har en over og en under plakaten (tror man bare stikker plakatendene inn i de) og henger selve listen opp på veggen (mulig de har dobbeltsidig tape som opphengsmekaniske, eller mulighet for å henge på skruer/spiker). Har søkt etter det på nettet, men finner ingenting. Vil henge opp plakatene mine på en måte som ikke skader de... Lenke til kommentar
andersfk Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 (endret) Ja, hvor finner man f.eks sånne enkle lister som man hadde på plakater før. Man har en over og en under plakaten (tror man bare stikker plakatendene inn i de) og henger selve listen opp på veggen (mulig de har dobbeltsidig tape som opphengsmekaniske, eller mulighet for å henge på skruer/spiker). 6486947[/snapback] Litografen selger plakatlister (varenr.: 173990, 173991, 173992). Endret 6. august 2006 av andersfk Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 lokale bennis platesjappa som også har plakater har sånne lister.. trodde de fleste butikker som solgte plakater hadde det jeg.. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Ja, hvor finner man f.eks sånne enkle lister som man hadde på plakater før. Man har en over og en under plakaten (tror man bare stikker plakatendene inn i de) og henger selve listen opp på veggen (mulig de har dobbeltsidig tape som opphengsmekaniske, eller mulighet for å henge på skruer/spiker). 6486947[/snapback] Litografen selger plakatlister (varenr.: 173990, 173991, 173992). 6623100[/snapback] Ja, hadde det bare vært mulig å bestille fra de så... Man må ha kundenummer, som må oppgis av butikken først, og firmanavn er krevet. Så privatpersoner kan tydeligvis ikke handle her... Utrolig rotete, kronglete og dårlig oppbygget nettbutikk også. Fikk ikke helt følelsen av at dette var seriøst. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Selges i både lekebutikker og bokhandlere (rammene). Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Takk, Allfather Har i et par uker tenkt å stikke innom bokhandleren på hjørnet for der jeg jobber, men har ikke fått tid enda. Skikkelig stress på jobben nå (midt i sesongen for typen jobb jeg har). Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 ikke noe problem De kommer i to lenger afaik, en for små plakater og en for store. De er tillaget for å henge i "bredden", så hvis man skal henge de etter den "korte" siden så kutter man bare av. Nå er jeg logisk sett ikke på jobb nå, men mener det koster ca 29kr for en pakke med 2 (en oppe og en nede) . Burde strengt tatt vite prisen da jeg eier leketøysbutikken, men får skylde på alderen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå