Gå til innhold

Plakatbutikk på nett?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor norske? Allposters.com er for plakater hva amazon er for bøker.

Poster Paradise er forresten flinke til å skaffe ting; de får tak i det meste. Prismessig er min (noe tynne) erfaring at PP og Allposters kommer relativt likt ut prismessig, så da handler jeg heller hos PP.

Lenke til kommentar
Hvorfor norske? Allposters.com er for plakater hva amazon er for bøker.

Poster Paradise er forresten flinke til å skaffe ting; de får tak i det meste. Prismessig er min (noe tynne) erfaring at PP og Allposters kommer relativt likt ut prismessig, så da handler jeg heller hos PP.

6398300[/snapback]

det er da vel toll og tull på plakater?

men jeg tror jeg heller går på FRS og sjekker om de har de plakatene jeg skal ha

Lenke til kommentar
Du kan jo se på Zazzle som har en drøss med plakater, mye er ikke film plakater og en kan selge egne plakater der

Ellers kan du se på filmplakater.no som en venn av meg er med på. Noen av plakatene der er nok litt dyre fordi det er samleobjekter.

6398408[/snapback]

Utifra bildene til filmplakater.no, så bretter de plakatene.

Og plakater med brett er ikke noe pent. Ikke hadde de plakater til nye filmer heller :(

Men konseptet er bra, likte de gamle James Bond plakatene. Old School! :p

Lenke til kommentar
det er da vel toll og tull på plakater?

men jeg tror jeg heller går på FRS og sjekker om de har de plakatene jeg skal ha

6398456[/snapback]

Toll er det ikke, men det kan være det er moms. Det er trykket matriale så på en måte så burde det vel gå igjennom uten moms slik som bøker, men jeg er ikke sikker. Hvis du klarer å bestille og få det til under 200 kroner så vil om det er moms eller ikke, ikke ha noe å si.

Lenke til kommentar
Utifra bildene til filmplakater.no, så bretter de plakatene.

Og plakater med brett er ikke noe pent. Ikke hadde de plakater til nye filmer heller :(

Men konseptet er bra, likte de gamle James Bond plakatene. Old School! :p

6398495[/snapback]

Jeg har en plakatt som jeg fikk av han ene som startet den butikken og den var i en rull så jeg regner ikke med at de bretter dem. Jeg antar at det var fra butikken han hentet plakatten.

Lenke til kommentar
Det er trykket matriale så på en måte så burde det vel gå igjennom uten moms slik som bøker, men jeg er ikke sikker.

6398509[/snapback]

Dette gjelder så vidt jeg vet kun ting som har ISBN-nummer; altså ikke plakater.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Heisan,

Det er forskjell på originale plakater - som blant annet selges på www.filmplakater.no - og reproduksjoner. Originale plakater er samleobjekter som stiger i verdi som andre kunstgjenstander. Reproduksjoner kan sammenlignes med f.eks kunstplakater - fine å se på, men det ikke det ekte bildet.

Frem til midten av 80-tallet ble alle filmplakatene brettet for å lettere kunne sendes ut til kinoene. Derfor finner man knapt rullede versjoner fra før dette. De som finnes er enten ekstremt dyre eller fake. Etter dette ble det mer vanlig å rulle og idag er alt rullet.

Er du interessert i filmplakater kan du gjerne lese mer i plakatskolen til www.filmplakater.no

Lenke til kommentar
Større problem å finne rammer som passer... :(

6477625[/snapback]

Ja, hvor finner man f.eks sånne enkle lister som man hadde på plakater før. Man har en over og en under plakaten (tror man bare stikker plakatendene inn i de) og henger selve listen opp på veggen (mulig de har dobbeltsidig tape som opphengsmekaniske, eller mulighet for å henge på skruer/spiker). Har søkt etter det på nettet, men finner ingenting. Vil henge opp plakatene mine på en måte som ikke skader de...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja, hvor finner man f.eks sånne enkle lister som man hadde på plakater før. Man har en over og en under plakaten (tror man bare stikker plakatendene inn i de) og henger selve listen opp på veggen (mulig de har dobbeltsidig tape som opphengsmekaniske, eller mulighet for å henge på skruer/spiker).

6486947[/snapback]

filer%5Clibxc.jpg

Litografen selger plakatlister (varenr.: 173990, 173991, 173992).

Endret av andersfk
Lenke til kommentar
Ja, hvor finner man f.eks sånne enkle lister som man hadde på plakater før. Man har en over og en under plakaten (tror man bare stikker plakatendene inn i de) og henger selve listen opp på veggen (mulig de har dobbeltsidig tape som opphengsmekaniske, eller mulighet for å henge på skruer/spiker).

6486947[/snapback]

filer%5Clibxc.jpg

Litografen selger plakatlister (varenr.: 173990, 173991, 173992).

6623100[/snapback]

Ja, hadde det bare vært mulig å bestille fra de så... Man må ha kundenummer, som må oppgis av butikken først, og firmanavn er krevet. Så privatpersoner kan tydeligvis ikke handle her...

Utrolig rotete, kronglete og dårlig oppbygget nettbutikk også. Fikk ikke helt følelsen av at dette var seriøst.

Lenke til kommentar

ikke noe problem :)

De kommer i to lenger afaik, en for små plakater og en for store.

De er tillaget for å henge i "bredden", så hvis man skal henge de etter den "korte" siden så kutter man bare av.

Nå er jeg logisk sett ikke på jobb nå, men mener det koster ca 29kr for en pakke med 2 (en oppe og en nede) :). Burde strengt tatt vite prisen da jeg eier leketøysbutikken, men får skylde på alderen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...