Gå til innhold

Fedora - Drivere til pcmcia wifi kort. Gi opp?

Anbefalte innlegg

Jeg er fersk på linux. La inn ubuntu 6.06 for en uke siden eller to. Den fant trådløsnett kortet mitt uten noe dilldall (pcmcia). Idag vile jeg prøve å legge inn fedora 5, og alt funker greit bortsett fra wifi. Jeg veit ikke hvor jeg kan få tak i drivere for linux for kortet mitt. Det står tl-wn210 på det, og det holder for å finne windows drivere. Er det noe håp for å finne drivere til dette kortet som funker på fedora, eller må jeg krype til korset og legge inn ubuntu igjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for tipset! Sitter og knoter litt med det nå. Jeg har visst et realtek chipset, og det står på lista i ndiswrapper wikien.

-edit- Når jeg kjører ndiswrapper -l nå får jeg vite at driveren er aktiv og at hardware er "present", eller hva det står.. Likevel klarer ikke KWiFiManager å finne kortet... hmm

-edit2- wlan0 står ikke oppført under devices i system monitor. kan det ha noe med saken å gjøre? må jeg mounte eller noe sånt?

Endret av oddity
Lenke til kommentar

Du kan redigere /etc/modprobe.conf og legge til "alias wlan0 ndiswrapper" på en egen linje i den filen(Uten "). Du kan for eksempel bruke nano til å redigere den med.

For å laste ndiswrappermodulen uten å reboote, skriv /sbin/modprobe ndiswrapper i en terminal.

Lenke til kommentar

Noe har åpenbart gått galt når du installerte ndiswrapper. Har du nett på maskinen i det hele tatt?(Via kabel, for eksempel), så kan du oppdatere Fedora, legge til livna repository(http://fedorafaq.org) og kjøre kommandoen yum install kmod-ndiswrapper eller om du har en smp-kjerne(uname -r i terminal og se om det står noe som ligner dette:

2.6.17-1.2139_FC5smp) yum install kmod-ndiswrapper-smp

Lenke til kommentar

Hmm.. har jeg fått noen gamle livna url'er? :

[root@localhost ****]# yum install kmod-ndiswrapper

Loading "installonlyn" plugin

Setting up Install Process

Setting up repositories

livna-stable [1/6]

http://rpm.livna.org/fedora/5/i386/RPMS.st...ata/repomd.xml: [Errno 14] HTTP Error 404: Date: Tue, 27 Jun 2006 16:52:28 GMT

Server: Apache/2.0.52 (CentOS)

Content-Length: 322

Content-Type: text/html; charset=iso-8859-1

Trying other mirror.

Cannot open/read repomd.xml file for repository: livna-stable

failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Error: failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Forresten:

[root@localhost ****]# uname -r

2.6.15-1.2054_FC5

Lenke til kommentar

buskmann:

[root@localhost ****]# yum -y update

Setting up Update Process

Setting up repositories

livna-stable [1/6]

http://rpm.livna.org/fedora/5/i386/RPMS.st...ata/repomd.xml: [Errno 14] HTTP Error 404: Date: Tue, 27 Jun 2006 16:56:00 GMT

Trying other mirror.

failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Error: failure: repodata/repomd.xml from livna-stable: [Errno 256] No more mirrors to try.

Lenke til kommentar

[root@localhost ****]# yum update disablerepo=livna

Setting up Update Process

Setting up repositories

livna-stable [1/6]

http://rpm.livna.org/fedora/5/i386/RPMS.st...ata/repomd.xml: [Errno 14] HTTP Error 404: Date: Tue, 27 Jun 2006 17:38:20 GMT

Trying other mirror.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...