Gå til innhold

Er det DVB-T sendinger i Norge?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eller det er fordi den senderen har stått der til testing siden lenge før det var snakk om MPEG4 =)

Vet ikke hvor mange år, men det er mange.

Om det vil fungere i nye bakkenettet er ikke helt sikkert, men godt mulig. Dersom det er et budget card, der dekodingen foregår på CPU, så vil det også fungere med MPEG4, må bare ha ny codec. Dersom det er full feature kort, så har det innebygget MPEG2 dekoder, og vil derfor ikke fungere med MPEG4, med mindre du bruker linux da, for da kan du likevel hente ut transportstrømmen og dekode på CPU.

Håper det gav litt oppklarende info? www.linuxtv.org har bra info om hva som gjelder for hvilke kort.

 

-Ko_deZ-

Lenke til kommentar
Hva med i Bergen (sentrum), eller er det kun prøvesendinger i Oslo ?

 

Noen sider med eventuell oversikt over sendere?

6391279[/snapback]

Så vidt jeg vet så er det kun Tryvann hvor de kjører prøvesendinger med DVB-T (MPEG2)

 

Når nettet blir utbygd så blir det som nevnt tidligere her kjørt MPEG4 på de åpne kanalene, og mange kommer også til å bli kryptert.

 

Siden Telenor er tungt inne i NTV så kan vi regne med at de kommer til å bruke Conax til å kryptere (Telenor eier store deler av Conax)

 

Det er samme type kryptering som Canal Digital bruker på digital kabel og digital satelitt i Norge.

Lenke til kommentar

Nå bestilte iallfall jeg en av disse dingsebomsene, så får vi se hvor bra den funker her i Bergen:)

 

Jobber i Kanalveien, så jeg har fri utsikt til både Fløyen og Ulriken, så regner med det skal gå greit å ta inn signaler om de skulle finnes.

Noen som vet fra hvilken antenne i Bergen det sendes fra forresten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...